• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afwezig excluderen van Aanwezig op Presentielijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smarm88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2016
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag waar ik na lang zoeken nog geen antwoord op heb kunnen vinden. Ik probeer via deze weg mijn geluk bij jullie!
Ik zou in bijgevoegde excelsheet graag de mogelijkheid willen hebben dat wanneer ik 1 van de initialen in de linkerkolom "Afwezig" zet deze uit de rechterkolom "Aanwezig" verdwijnt. Dit kunnen op sommige dagen meerdere personen zijn waardoor de initialen met komma's worden gescheiden.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Bekijk bijlage Presentielijst.xlsx

Ik had deze:

Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN(ALS.FOUT(ALS(VIND.SPEC(B11;B3)>0;"";B11);B11);",";ALS.FOUT(ALS(VIND.SPEC(B12;B3)>0;"";B12);B12);",";ALS.FOUT(ALS(VIND.SPEC(B13;B3)>0;"";B13);B13);",";ALS.FOUT(ALS(VIND.SPEC(B14;B3)>0;"";B14);B14);",";ALS.FOUT(ALS(VIND.SPEC(B15;B3)>0;"";B15);B15);",";ALS.FOUT(ALS(VIND.SPEC(B16;B3)>0;"";B16);B16);",";ALS.FOUT(ALS(VIND.SPEC(B17;B3)>0;"";B17);B17))

Ziet er oprecht niet uit, maar komt dicht in buurt van de layout van TS.

SjonR bedankt voor de formule, dat was precies wat ik zocht!

@Cobbe: Evengoed bedankt, jou oplossing kan ik misschien in een ander bestand goed gebruiken ;)

Mijn werkweek begint goed! :thumb:

ik heb nog iets aangepast, want die dubbele komma's zijn niet echt fraai.

Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN(ALS.FOUT(ALS(VIND.SPEC(B11;B3)>0;"";B11&",");B11&",");ALS.FOUT(ALS(VIND.SPEC(B12;B3)>0;"";B12&",");B12&",");ALS.FOUT(ALS(VIND.SPEC(B13;B3)>0;"";B13&",");B13&",");ALS.FOUT(ALS(VIND.SPEC(B14;B3)>0;"";B14&",");B14&",");ALS.FOUT(ALS(VIND.SPEC(B15;B3)>0;"";B15&",");B15&",");ALS.FOUT(ALS(VIND.SPEC(B16;B3)>0;"";B16&",");B16&",");ALS.FOUT(ALS(VIND.SPEC(B17;B3)>0;"";B17);B17))

Ik kan het verkeerd zien, maar volgens mij geeft de formule van @SjonR verkeerde uitkomsten. Ik zat meer te denken aan:
Code:
=ALS(ISGETAL(VIND.SPEC(B$11;B3));"";B$11&",")&ALS(ISGETAL(VIND.SPEC(B$12;B3));"";B$12&",")&ALS(ISGETAL(VIND.SPEC(B$13;B3));"";B$13&",")&ALS(ISGETAL(VIND.SPEC(B$14;B3));"";B$14&",")&ALS(ISGETAL(VIND.SPEC(B$15;B3));"";B$15&",")&ALS(ISGETAL(VIND.SPEC(B$16;B3));"";B$16&",")&ALS(ISGETAL(VIND.SPEC(B$17;B3));"";B$17&",")

Ik hoop dat Smarm88 niet te veel personeelsleden meer aanneemt want dat wordt iets met die formules.:):)

@ rebmog

Wat doet de formule verkeerd, want als ik het test, zie ik geen verkeerde uitkomsten?

Ik heb de formules even naast elkaar gezet. Volgens mij moeten de uitkomsten overeenkomen met kolom C en dan zie ik volgens mij onjuiste uitkomsten.

Bijlagen

Doordat je het naar beneden hebt doorgetrokken gaat het mis. In mijn formule heb ik de verwijzing naar B11:B17 niet absoluut gemaakt.

iets gemodificeerde rebmog formule, houdt ook rekening met "eindkomma" verwijderen:
Code:
=SUBSTITUEREN(ALS(ISGETAL(VIND.SPEC(B$11;B3));"";B$11&", ")&ALS(ISGETAL(VIND.SPEC(B$12;B3));"";B$12&", ")&ALS(ISGETAL(VIND.SPEC(B$13;B3));"";B$13&", ")&ALS(ISGETAL(VIND.SPEC(B$14;B3));"";B$14&", ")&ALS(ISGETAL(VIND.SPEC(B$15;B3));"";B$15&", ")&ALS(ISGETAL(VIND.SPEC(B$16;B3));"";B$16&", ")&ALS(ISGETAL(VIND.SPEC(B$17;B3));"";B$17&", ")&"@@";", @@";"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan