afwezigheid mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quanie

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2013
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over de afwezigheid mail die automatisch verstuurd wordt als je een mail binnenkrijgt. Ik ga binnenkort op vakantie en wil kenbaar maken aan de afzenders dat ik niet aanwezig ben van periode x tot periode x. Ik krijg heel vaak mailtjes binnen van noreply@xx of mailtjes van 1 afzender (openbaar ministerie). Ik wil eigenlijk zo instellen dat mijn afwezigheid mail maar 1 keer moet verstuurd worden naar de afzender. Want als de afzender die dag 10 mailtjes naar mij heeft verstuurd, krijgt die gene ook 10 terug. Hoe kan ik nou instellen zodat mijn mail het e-mailadres afzender herkend en stopt met het versturen van afwezigheid mail, want hij of zij heeft het al eerder ontvangen. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Q.Tran

Daar ga je allemaal niets aan hebben als je niets op de mailserver kunt instellen (bijv. via webmail).
Als je mailserver een Microsoft Exchange server is (ook het geval bij een Office365 mailaccount) dan kun je het via OWA (=Webmail, "Outlook Web Access") instellen (of vanuit Outlook, als je die hebt/gebruikt).
Bij andere mailproviders is het (hopelijk) een optie die je via de webmail kunt instellen.

Indien Exchange server, dan wordt er (tijdens afwezigheid) precies 1 Out-Of-Office reply gestuurd, dus dat zou aansluiten bij wat je wilt. Bij andere mailproviders hangt het er maar vanaf (zie hier boven).

Tijs.

@Quanie, heb je jezelf ook afgevraagd of je de 'hele wereld' wil laten weten dat je niet aanwezig bent? Nu weet 'de hele wereld' d.m.v. een afwezigheidsmelding natuurlijk nog niet waar je woont, maar toch.........
Je kunt ook de meest voor hand liggende 'bevriende' contacten vooraf een mailtje sturen dat je een paar weken afwezig bent.

@gast0225, ik heb ook na zitten denken hierover, de meeste mensen die mij mailen weten niet waar ik woon, ook al weten zij het, valt niets te halen hahahaha, maar ik snap het wel wat je bedoelde.

@andere reageerders, bedankt allemaal, ik ga even kijken of het lukt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Verplaatst van Mac Os naar deze sectie.
Succes verder met je vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan