Afwezigheids assistent weg onder extra

Status
Niet open voor verdere reacties.

brouwerpowerfm

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2007
Hallo,

Ik ben op het werk in outlook 2003 mijn afwezigheids assistent kwijt. mail loopt via exchange. weet iemand hoe ik deze optie weer terug krijg in het menutje extra?

alvast bedankt!:thumb:

Ga een in Outlook naar Help > info > uitgeschakelde items, staat in het lijstje outlvba.dll? Zo ja die selecteren en inschakelen.

Helaas,

die staat niet in het rijtje!
Misschien zijn er nog meer opties?
toch dank voor uw hulp!

Heb je het menuutje wel helemaal uitgeklapt? Staat Afwezigdheidsassistent greyed-out?

Naast de tips van Crash: Ga eens informeren of de mogelijkheid om out-of-office te gebruiken nog wel aanstaat in de Exchange server-software. Staat het af, dan kan je het in Outlook niet aanzetten (want dan zou het natuurlijk niet gaan werken).
Je zult voor die vraag bij de systeembeheerder moeten zijn.

Tijs.

haha,

dat is nou net het probleem... ik ben zelf systeembeheerder. Bij de rest van onze 500 medewerkers werkt het zonder problemen. allen bij deze eene gebruiker werkt het niet.

Ik heb in outlook alles uitgeklapt en niks staat grey out.

verder opties?

Al een nieuw profiel aangemaakt in Outlook, naast het huidige profiel of analyse en herstel?

ik zou nog is kunnen proberen een nieuwe persoonlijke ost bestand aan te maken. misschien helpt dat wel ja...

1. Kijk in de account-instellingen na of deze gebruiker wel echt een Exchange-instelling heeft of toch (stiekem) een pop3 of imap mailaccount.
2. hier staat (sluit aan bij mijn herinnering daaromtrent) dat je de out-of-office assistent onder menu-optie Extra zou moeten kunnen vinden. Ik zie in die link niet terug dat je er een bepaalde invoegtoepassing of dergelijke voor nodig zou hebben. Ik vermoed dus dat mijn punt 1. (eerste paragraaf) hier van toepassing is, en er dus een POP3 of IMAP account gemaakt is ipv. een koppeling met een Exchange server.

Succes,

Tijs.

Inderdaad zou de optie zichtbaar moeten zijn, als Outlook voor Exchange geconfigureerd is. Daarom vroeg ik al of deze niet als greyed-out in het menu staat.

Een andere OST is niet een nieuw profiel aanmaken.

Hallo mensen,

Ik heb net een nieuw profiel aangemaakt door op de lokale computer, onder het profiel dat problemen geeft, naar configuratiescherm - email - nieuw aanmaken.
nieuwe toegevoegd alles goed ingesteld.

Helaas pindakaas geen knop Afwezigheidsassistent te vinden...

Misschien toch maar riegelreus aan pakken en office compleet verwijderen en opnieuw installeren?

Heb je een Exchange server adres moeten instellen bij je nieuwe profiel? Zoals Tijs al aangaf, staat de functie "Out of Office" wel op de Exchange server ingeschakeld?

Ja ik heb een server adres moeten ingeven. en ja de out of office staat aan op de server!

Laatst bewerkt:
Dan misschien toch maar een volledige herinstallatie doen van Office/Outlook, want ik heb dan geen ideeën meer.

Tijs.

Dat lijkt mij ook de kortste weg. Ik zal het vandaag of morgen is even herinstalleren. Jullie horen van me.

Toch iedereen bedankt voor zijn/haar hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan