• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afwezigheidsstatus creeeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amstellovich1967

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2017
Beste Experts,

Het rooster wat ik nu hanteer is werkbaar maar vergt toch nog veel handelingen.
Zo zou ik graag willen weten hoe ik, iemand bijvoorbeeld een vrije dag toekent dmv de button "Vakantie" deze gegevens dan ook terecht komen op de juiste dag met naam in het blok VAKANTIE onderaan.

Het zou dan als volgt moeten gaan:
Bijvoorbeeld:
Naam 1 neemt op Zondag een vrije dag. Ik selecteer dan cel E8 en klik dan op button "Vakantie". De cel wordt groen en plaatst hierin een "V".
Het volgende zou dan moeten gebeuren:
* gegevens uit cel A8 moeten dan overgenomen worden in cel A71
* gegevens uit cel C8 moeten dan overgenomen worden in cel C71
* gegevens uit cel D8 moeten dan overgenomen worden in cel D71
* de cellen C8 en D8 kleuren groen net als cel E8 maar mogen geen gegevens meer bevatten omdat de uren van deze dienst niet meegerekend mogen worden in de totale uren maar wordt getoond als vakantie uren.

Als Naam 3 een vrije dag zou nemen op woensdag dan zou het zelfde moeten gebeuren voor Naam 3, maar dan op de woensdag en zou de Naam wel onder die van de eerste, in het blok Vakantie terecht moeten komen en zo ook voor de volgende Naam, die er dan netjes onder kunnen komen.
Omdat de cellen waar die diensten in staan een formule bevatten, weet ik niet hoe ik dit voor elkaar krijg, mede omdat de cellen dan ook leeg gemaakt moeten worden en de cellen in de blokken Vakantie etc. moeten blijven staan. Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen.

Wie o wie kan me hierbij helpen of heeft zelfs een beter idee?

Groet,
René

Bijlagen

Door de formule te wissen als er vakantie wordt opgenomen kom je in de problemen als er een andere week wordt gekozen.
gegevens van vakantie worden alleen op het blad "nieuwe week" gezet, maar als je een andere week kiest, kloppen de gegevens niet voor die week.

Opzet is hiermee niet echt optimaal. Wat doe je nu als iemand geen hele dienst vrij neemt maar slechts een deel daarvan?
Ik denk dat je ook vakantie, ziekte etc in het blad rooster zou moeten willen verwerken en zorgen dat die met de formule in het blad "nieuwe week" worden opgehaald. Dan hoef je ook de formule niet te wissen en bij het kiezen van een andere week weer te herstellen.

Wat je vraagt is redelijk eenvoudig te doen, maar ik vraag me af of dit echt de richting is die je op wilt.

Hoi Hans,

Bedankt voor je reactie.
Dit bestand wordt read only dus zodra er een week is geselecteerd wordt het opgeslagen onder het betreffende weeknummer.
Wat betreft vakantie of snip, gaan we er vanuit dat de dienst gedraaid wordt zoals deze erin staat. Mocht iemand bijv. 2 uur opnemen dan wordt dit verrekend bij Plantcontrolling. Dit omdat we niemand kunnen inhuren voor 2 uur.
Mocht een medewerker een hele week vakantie opnemen dan zal dit in het blok vakantie ook de gehele week genoteerd staan.

Misschien is het gemakkelijk, maar ik zou niet weten hoe te beginnen en hoop dat je me dit kan uitleggen hoe ik dit moet aanpakken.
Tenslotte ben ik hier om er van te leren.

Groet,
Rene

Hans,

Dit is geweldig!!
Ik ga je macro even proberen te ontcijferen en begrijpen wat wat doet.
Heb je alles via de macro geregeld, ook dat je niet in de verkeerde cel kan vrijgeven?

Echt super bedankt.
René

Alles staat inderdaad in de macro, module 6. Ik heb de originele macro laten staan, staat er nu ergens onder.
Ook wordt in de macro gekeken of je niet op een verkeerde cel staat, dit kan vast nog beter, maar dat kun je op basis van het voorbeeld zelf verder uitwerken.
Ik denk dat de macro redelijk begrijpelijk moet zijn, heb er ook nog wat commentaar bij gezet.

Hoor het wel als je nog vragen hebt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan