Beste hels,
je wordt nu het best geholpen door iemand met een nederlandstalige versie van Word (liefst dezelfde als die van jou).
Toch snel een antwoord op (enkele van) jouw vragen, in de hoop dat het helpt:
>Moet ik voor elk te maken brief 3x start herhalen om het normaal te krijgen?
>Mijn voorbeeld bijlage gaf afwijkingen.
>Ik sta versteld, hoe mijn bijlage is aangepast!
>Is dit nu blijvend ?
>Hoe kan de definitie blijvend worden aangepast?
>Blijkens deze informatie dus niet?
>Is het mogelijk mijn instelling van Arial,tekengrootte, alsmede de normale regel- afstand
als hoofdtekst te installeren?
Deze vragen zijn allemaal verwant, en hebben te maken met mijn vorige opmerking "Voor dit welbepaalde document heb je het inderdaad netjes opgelost.
Hoewel, als onze original poster zijn Normal style niet aanpast, zit hij bij een volgend nieuw document (gebaseerd op Normal.dot) met hetzelfde probleem."
Je moet weten dat elk document in Word gebaseerd is op een z.g. "template" (sjabloon). Als je geen specifieke template kiest, of als je Word opstart, en onmiddellijk begint te typen, is jouw document gebaseerd op Normal.dot. Daarom is het van belang dat je bepaalde "styles" definieert en in je Normal.dot opslaat. Ook document marges, enz. Ik hoop dat iemand anders langskomt om jou dat van naaldje tot draadje uit te leggen voor een nederlandstalige versie van Word.
>>Wat zijn line spacing en space after voor begrippen en hoe werken die?
Ik kom er niet meer uit!
Line spacing = regelafstand (de witspatie tussen twee lijnen tekst)
Space after= ruimte na (het is immers mogelijk afzonderlijk de ruimte voor en de ruimte na op te geven. Dit wordt meestal opgegeven in punts, b.v. ruimte voor: 6pt, ruimte na: 12pt)
Maar nogmaals: je wordt nu best geholpen door iemand die jouw de Nederlandse commando's kan geven. Ik blijf deze blog volgen.