Afwijking in weergave font-family Firefox en IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijssen

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2009
Berichten
50
Goedemorgen,
Ik gebruik de meeste recente versie van Firefox en IE8. De font-family bij h1,h2 etc geeft een afwijking tussen Firefox en IE. Zoals het in Firefox getoond wordt is zoals ik het wil. In IE worden de headings cursief weegegeven. Kan iemand mij vertellen hoe ik de weergave gelijk kan trekken?

Alvast bedankt.

Website: www.infinitehorizon.nl
 
Gewoon specifiek opgeven hoe jij wilt dat h1 en h2 er uit komen te zien. In dit geval dus

h1, h2{font-style:normal;} opgeven in de CSS.
 
Ik wil niet heel ***lig doen, maar je hebt een webdesign"bedrijfje" en je werkt met een standaard CSS template? En je weet niet hoe je een stukje tekst niet cursief kunt maken? :confused:
 
Afwijking veroorzaakt door font Arial Black

Naarling,
Bedankt voor jouw reactie. Het toepassen van font-style: normal had ik niet aan gedacht en is een goede optie. In dit geval werkt het niet. Het font Arial Black geeft problemen ook na toepassing van de deckaratie font-style normal. Ik ga Arial Black niet meer gebruiken en ga wat experimenteren met een ander lettertype en andere waarden van declaraties om een gelijkwaardig resultaat te krijgen.
 
Weer zo'n MS uitglijder

Hé, van dit verschijnsel had ik nog nooit gehoord.
Een Google op Why arial black is italic in IE8? bevestigt de bevindingen: in sommige gevallen wordt de rechte Arial Black in bv. een <h1> toch een cursieve in IE8 (soms ook in IE7), ook al heb je niets fouts in de css gedaan.
  • Een poging tot forceren met { font-style: normal; } haalt niets uit, wat redelijk te verwachten was: want standaard staan alle lettertypes altijd op normal, en dat zou toch wel een enorme nieuwe IE-bug zijn.
  • Blijkens de Google-resultaten is het dan ook geen (pure) IE8-bug, die er altijd is, maar bij de Arial Black (en hopelijk alleen bij de Arial Black) een combi-bug tussen IE en de Window-fonts machinerie, al dan niet veroorzaakt door een Win-update (downdate :p).
  • Een eenduidige en universele oplossing kon ik bij een snelle blik in de zoekresultaten niet vinden: bij de één helpt dit, bij de ander dat (soms herinstallatie van fonts enzo...).
En ook al omdat je niet weet wat de bezoeker voor systeem heeft (cq andere fonts, die ook roet in het eten kunnen gooien! :rolleyes:), is het inderdaad de beste oplossing om dan maar niet de Arial Black te gebruiken.
Ik zal het in elk geval nóóóóit meer doen: een gewaarschuwd mens telt voor 2. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan