afz enveloppen

• Onderwerp starter Onderwerp starter hanna
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hanna

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,

Als ik mijn adressen bestand oproep met de bedoeling die te koppelen aan enveloppen te printen, dan print hij alleen op de eerste envelop het afz. adres en op de rest niet.
Wie weet hoe dit wel lukt.

Groet Hanna

Adressenbestand ....

Hoi Hanna,

In welk programma staat je adressenbestand?

Misschien kan je het opsturen naar mij.
Om je de oplossing te kunnen geven is dat het handigst, maar ik weet niet of dat ivm privacy mogelijk is.

Misschien helpt je het volgende:
Je hebt in het menu extra 2 mogelijkheden:
1 afdruk samenvoegen en
2 enveloppen en etiketten

Mogelijk werk je met optie 2 waardoor dit niet lukt
Optie 1 voegt een lijst met adressen samen met o.a. enveloppen, waarbij je dezelfde keuzemogelijkheden krijgt als bij optie 2.

Teun

samenvoegen

Nee, ik doe het via samenvoegen, maar dan zet hij alleen op de eerste envelop het afz. adres.

vanuit wat voor adressenbestand wil je enveloppen maken en met welke word versie?

Normaal klik je op Extra, afdruk samenvoegen, maken, enveloppen, actief venster,
Gegevens ophalen, bijvoorbeeld Adresboek vna Outlook
Hoofdocument instellen, Envelop kiezen, Samenvoegvelden invoeren (naam, adres, postcode plaats)
Sluiten,

Nu op Samenvoegen naar nieuwe document, en bij mij staan ze er dan allemaal in een nieuw document.
Wil je meteen printen dan samenvoegen naar printer

Grappig....

Hanna,

Leuk, jij bent (was?) ict-trainster. Waarin? Ik heb - naast ~coordinator - ook vijf jaar bedrijfstrainingen gegevens vnl. in MsOffice.

Goed, nu je 'probleem'.
Heb je bij Extra > Opties; tabbl. gebruikersinformatie, de naam en het adres ingevuld ....
Voor het definitieve samenvoegen krijg je een 'model' op je scherm, waarbij (mogelijk in de linkerbovenhoek) de cursor staat te knipperen.
Hier kies je menu: Invoegen > Veld; categorie Gebruikersinformatie: als eerste Username en - na een 'enter' Useradress.
Het lijkt alsof er geen code staat, maar de gegevens, zoals ingevoerd onder de gebruikersinfo bij 'Opties', maar het zijn codes (dit is zichtbaar te maken vis Extra > Opties; tabbl. Weergave en daar de optie Veldcodes aan te klikken).
Bij het definitieve samenvoegen, moet dan je afzenderadres op de enveloppe komen.

Succes, Teun

zeker grappig

Vooral ook omdat ik dit hier vraag terwijl ik de mensen les geef in office, maar dit kwam ik prive tegen en ik kreeg het niet voor elkaar.

Maar bedankt, nu is het gelukt.

OK.

Ok,

Zo zie je maar .....
als je nog eens een vraag hebt.
Je weet de weg

Teun

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan