afzender adres formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heinikken

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Berichten
309
Ik heb een formulier waar men verschillende gegevens in moet vullen, waaronder hun e-mail adres. (<input name="email" size="24" type="TEXT" value="">)

Nu wil ik dat dat ingevulde e-mailadres als afzender verschijnt op het mailtje dat wordt gegenereerd door dat formulier en naar mij toegestuurd wordt.

de Faq van de provider zegt hierover het volgende:
<INPUT TYPE="text" NAME="from">
Dit zorgt voor een optioneel in te vullen From-veld. De bezoeker van uw website kan hier zijn/haar e-mailadres invullen. Houd er rekening mee dat ook een nep e-mailadres ingevuld kan worden. Als een mail-a-form voor een website op domein aangeroepen wordt en de variable 'from' is niet gespecificeerd, dan wordt de waarde 'postmaster@datdomein' gebruikt. Dit adres moet bestaan, anders wordt de mail niet verstuurd.

dus als ik het goed begrijp moet ik een "from"-veld in mijn formulier hebben, maar ik heb reeds een "e-mail"- veld er in staan, en 2x lijkt me een beetje onzinnig. Is er manier om de gegevens van het "e-mail veld" over te nemen naar een (hidden?) "from veld" ofziets?
Of misschien andere tips hoe ik dit aan kan pakken?

Bij voorbaat dank,

J.
 
mmmm, bedenk me op moment van posten dat ik ook gewoon de naam van het veld kan wijzigen.... was even in de veronderstelling dat het zichtbare beschrijving van het veld was, maar die staat daar weer voor natuurlijk...
:eek:
 
hey

Waarom hebt je dat email veld nodig? je maakt er toch gewoon dat from veld van, daar vult de zender zijn email in, en jij krijgt het in je inbox te zien bij afzender...

of heb ik het verkeerd begrepen?
 
ja ik was er al uitgekomen. Ik was in de war met de value van zo'n veld en de naam die voor het invoervak staat.
Dus nu staat er voor het invoervak e-mail, en de "onzichtbare" naam van het invoervak is nu dus from, dus het werkt allemaal prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan