Afzender blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
703
Ik wil een afzender blokkeren in OUTLOOK (mijn e-mail is "adres@hotmail.com"). Daarvoor heb ik de afzender geplaatst in de "Geblokkeerde afzenders" en dit via het "tandwiel" bovenaan recht en dan "opties". Maar ik stel vast dat de afzender niet is geblokkeerd. Wat doe ik te weinig (of te veel)? Ik werk met Windows 7 Home edition. Wil iemand mij raad geven hoe het dan wel moet? Alvast bedankt.
 
Als ik je goed begrijp is dit niet in Microsoft Outlook maar in de website van Hotmail (bijv. http://mail.live.com , http://outlook.com etc.)
Ik neem dus aan dat je niet (ook) Outlook op je pc hebt en (ook) dáár de mail van Hotmail binnenhaalt/bekijkt.

Bij mij werkt het prima.
a. Mogelijk heb je de e-mail adressen niet goed ingevuld (bijv. niet kaal, maar met '-tekens erom heen etc.)
b. Mogelijk staan dezelfde e-mail adressen ook bij Veilige afzender en/of Veilige mailinglijsten. Check dus ook die.

Hieronder hoe het bij mij staat, voor een idee. Zie dat je ook hele maildomeinen kunt blokkeren, via @maildomein (bovenste 2 ingangen).

Tijs.
 

Bijlagen

  • geblokkeerde_afzenders.JPG
    geblokkeerde_afzenders.JPG
    23,5 KB · Weergaven: 155
Ik haal inderdaad mijn mail binnen via http://mail.live.com. Ik verwijderde het adres uit de Veilige afzender en schreef dat in bij de Geblokkeerde afzenders. Ik heb ook een adres naam@telenet.be en deed de volgende proef: Ik verwijderde, bij naam@hotmail.com, mijn telenet-adres uit de Veilige lijst en schreef dit adres in op de "Geblokkeerde afzenders". Ik stuurde dan een proefbericht van mijn naam@telenet.be naar mijn naam@hotmail.com adres. Ik veronderstelde dat dit proefbericht dan bij naam@hotmail.com zou geblokkeerd zijn. Het was niet geblokkeerd. Zou het kunnen dat mijn proef niet correct is? Ook moet ik vermelden dat mijn telenet-adres "kaal" werd ingevoerd bij de Geblokkeerde adressen.
 
Als nieuwe mail van naam@telenet.be tóch te zien was/binnenkwam bij naam@hotmail.com e-mail, getest over meerdere dagen, dan weet ik niet wat er aan de hand is.
Check wel dat bij Veilige afzenders niet toevallig het hele @telenet.be domein (ook) staat...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Kan het niet begrijpen. Elke mail die ik (tot nu toe) verstuur of laat versturen naar mijn naam@hotmail.com adres nadat de naam van de afzender vooraf door mij werd geblokkeerd, verschijnt toch in mijn mailbox. Ook heb ik gecontroleerd of bij Veilige afzenders niet toevallig het hele @telenet.be of ander @domein.be of @domein.com staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan