• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afzender toevoegen bij mail (sendmail)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nicu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicu

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Ik heb een nieuw formulier gemaakt dat als PDF verstuurt wordt via sendmail CDO, dit werkt perfect. Ik zou alleen graag willen, dat als het emailadres is ingevoerd in het document, dit adres wordt gepruikt in VBA als afzender. Dus niet een standaard afzender (bij "from"), maar variabel met een adres dat is ingevuld in de sheet. Is dit mogelijk?

Groet,

Josh

Bijlagen

Josh,

als ik het goed zie, komt het emailadres waar de mail naartoe moet in C6.

Als dat klopt, wijzig dan
Code:
strTo = "j@.nl"
in
Code:
strTo = range("C6").value

Dit lijkt me een goede oplossing, ik moest het alleen in "From" hebben want de mail gaat naar een vast persoon, de afzender varieert. Ik heb daarom jouw oplossing bij from gezet, maar dit loopt fout.
strFrom = """Overuur"" <range("C6").value>"

Als ik dit ervan maak: strFrom = "range("C6").value" werkt het ook niet. Beide oplossingen geeft een compileer fout. Zie ik nou iets over het hoofd?

Groet,

Josh

De dubbele aanhalingstekens moeten weg.

Code:
strFrom = range("C6").value

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Deze oplossing leek mij heel goed en heb het dus gelijk veranderd, maar als ik nu de macro draai krijg ik een foutmelding dit ik nog nooit gezien heb. Weet jij hoe dit komt?
fout.jpg

Dit heeft met de settings van de server te maken.
Is de "From" bijvoorbeeld een geldig emailadres?

Op deze Engelstalige site is meer informatie te vinden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik kom er niet uit, ook niet m.b.v. de site. Maar voor mij zal het ook al een oplossing zijn als ik alleen de naam (C4) te zien krijg, met eventueel een vastr mailadres. Is dit dan wel mogelijk?

100 maal excuses, ik was vergeten de servernaam weer terug te zetten. Had dit voorbeeld bestand op het forum gezet en was hier verder in gaan werken, maar hier was dus de servernaam uit gehaald.
Hij doet het nu dus geweldig!

Nicu, fijn dat je probleem opgelost is.
Wil je de vraag nu ook als zodanig aanmerken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan