• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afzonderlijke tabel en/of rijen invoegen in bestaande pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

leifoet

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
In een bestaande Excel pagina wens ik een Excel tabel (=spreadsheetcellen) in te voegen waarvan de indeling van de kolommen verschilt van de bestaande.
Omwille van de leesbaarheid van de ingevoegde 'tabel' mag ze zich bijgevolg niet aanpassen aan (of 'gebruik maken' van) de bestaande kolomindeling van de pagina waarin ze wordt ingevoegd.

Vraag : wat is hier de optimale (Excel 2013) werkwijze ?
Ik vermoed dat ik begin met de invoegcellen eerst in een afzonderlijke document op te maken …

Met zulke vragen begin je met het uploaden van een bestand in dit forum.
Misschien begin ik wel heel ergens anders.

... eigenlijk verwacht ik een (theoretisch) antwoord met (de verschillende) mogelijkheden daartoe - of een plaats op het net waar ik zoiets kan vinden. Dan kan ik zelf oordelen wat best past want -excuses- 'mijn bestand(en)' zijn nog in aanmaak en dus nog zeer variabel.
Dank voor de mogelijkheden.

Ook bestanden in aanmaak zijn welkom. Van de vraagstelling kan ik werkelijk niets maken. Over welke pagina heb je het? Bestaan er andere cellen in een spreadsheet dan 'wens ik een Excel tabel (=spreadsheetcellen)'?

Je kan een overzicht van een andere pagina (sheet) of andere reeks kolommen boven een bestaande tabel tonen met behulp van de camera tool ofwel een gekoppelde afbeelding.

In de bijlage zie je een vrij simpel voorbeeld van een reeks breede kolommen waar boven een afbeelding wordt geplakt met een reeks smalle kolommen en daarin wat waarden.
zodra je in het bereik van de smalle kolommen iets invoert of aanpast zal dat ook direct zichtbaar worden boven de brede kolommen dankzij de gekoppelde afbeelding.

Voor het voorbeeld heb ik het binnen hetzelfde werkblad gedaan maar het te tonen bereik kan ook op een ander werkblad staan.

Bijlagen

Dank voor de bruikbare respons - Graag nog een paar verduidelijkingen.
Wat bedoel je met camera tool (een Excel onderdeel) ?
Mag ik ervan uitgaan dat de tabel-met-de-smalle-kolommen (in het voorbeeld) geplakt wordt met het tooltje 'plakken speciaal' ? of zijn er nog andere (en betere) tools ?
Hoe kan ik in het plakresultaat de dikte van de tabellijnen beheersen / controleren ? - Als ik jouw voorbeeld overdoe dan krijg ik willekeurig dikke en fijne lijnen.

Camera tool is kan worden toegevoegd aan het de snelle toegang balk, maar in de basis het is inderdaad een plakken speciaal functie. "plakken als gekoppelde afbeelding"
De camera tool helpt alleen om het kopiëren en plakken iets makkelijker te maken.

wat de lijnen betreft.
Als je de afbeelding 1 op 1 plakt zonder het formaat van de afbeelding aan te passen moeten de lijnen exact overeenkomen met de opmaak die je in de orginele cellen maakt.
Er ontstaan verschillen in de weergave van de lijnen als je de afbeelding zelf groter of kleiner maakt of als je werkblad niet op 100% zoom staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan