age of empires 2 dedicated server

Status
Niet open voor verdere reacties.

pientertje

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Beste allemaal,

Ik ga voor een school een lanparty organiseren. Ja in de tijd van het onderwijs ;). Maar ik wil graag quake3 en age of empires 2 spelen. Maar hoe kan ik een age of empires 2 dedicated server starten? Is het uberhaubt mogelijk? Bij quake is dat namelijk heel makkelijk.

Je kunt een server op zetten via hamchi.
Ik weet niet hoe en wat dan moet je niet bij mij zijn.

Hallo,

Ik denk niet dat je Hamachi nodig gaat hebben.

Er staat LANparty dus ik neem aan dat iedereen in hetzelfde gebouw zit en allemaal op 1 switch of gelinkte switches aangesloten zitten.

Voor AoE II ben ik bang dat je geen dedicated server kan maken.
1. Ik heb nog nooit van een dedicated server voor een strategie spel gehoord.
2. Age of Empires is toch niet zo'n zwaar spel dat je daar een dedicated server voor nodig hebt ... ?

Succes :thumb:

Het is niet te zwaar, maar het is prettig om de servers op apart groepje computers te hebben. Nu moet ik een server starten en daarna moet er iemand op spelen.

Volgens mij heeft AOE de mogelijkheid om een server op te zetten met de opties Multiplayer-LOcal(LAN) TCP/IP Connection. Als dan de aan te sluiten spelers op hun PC AOE ook zo starten, maar dan met join, dan zou het moeten werken,

het probleem is dat als ik een nieuw spel moet starten ik achter iemands computer moet gaan zitten, server in moet stellen. En dan moet die persoon weer spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan