Age of empires 2 Multipleyer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikwileenkoekje

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
Berichten
19
hallo,
laats had ik een probleem met age of empires 2,
( http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=428783 )

en hij doet het nu perfect op een ding na, onder multiplayer in het
internet connection type vakje staat helemaal niks, en ik snap niet waarom
ik heb andere mensen gevonden met hetzelfde probleem, maar die kregen ook
geen oplossing:
http://ntcompatible.com/Age_Of_Epires_2_online_game_menu_does_not_display_options._Help_t30957.html

misschien weten jullie een oplossing.

om age of empires 2 aan de praat te krijgen had ik de laatste versie van direct x geinstalleerd en een oudere versie voor de videokaart ( deed het op de nieuwe niet meer )
het kan zijn dat het dus aan de nieuwere directx ligt, aleen ik heb totaal geen idee hoe ik een andere (oudere) versie zou moeten downloaden.:(

andere games werken overigens wel gewoon online.:confused:

jullie advies zou zeer op prijs gesteld worden.

bij voorbaad dank.

Dick
 
Ik had ook altijd problemen als ik multiplayer speel. Daarom gebruik ik altijd GameRanger.
Dat werkt altijd. :thumb:
 
ik ken dat programma niet, maar ik zpu zeggen: probeer het! ik kan je in elk geval wel vertellen dat het niks met directx te maken heeft. heb je wel de laatste patches voor het spel gedownload?? heb je het spel wel toestemming gegeven om door de firewallt te komen??
 
ok ik zal het programma eens proberen, werkt het ook voor lan ?
en ik ga toch nog even directx opnieuw proberen te installeren,
bij dxdiag onder netwerk stonden nogal wat error's
volgens microsoft moet je dan directx opnieuw installeren,
iemand enig idee hoe dit moet ?

Dick

p.s. bedankt voor de snelle reacties.:thumb:
 
eerst verwijder je directx, om dit te doen: start/configuratiescherm/software (in vista alle programmas) hier verwijder je dan directx, en op de microsoft site download je het programma dan opniew, en instaleer je het
 
Ok, bedankt ik ga het meteen proberen.

Dick

P.s. wat zijn jullie snel vandaag, heb nog geen eens tijdgehad om mijn koekje op te eten.:thumb:
 
eerst verwijder je directx, om dit te doen: start/configuratiescherm/software (in vista alle programmas) hier verwijder je dan directx, en op de microsoft site download je het programma dan opniew, en instaleer je het

is het normaal dat directx er niet tussen staat ?
of is er nog een andere methode om directx te verwijderen ?

Dick
 
ja kan volgens mij ook gewoon directx downloaden, het exe bestandje aanklikken, en dan kies je voor herstellen.

maar bij mij (vista) staat het er gewoon tussen
 
Laatst bewerkt:
ja kan volgens mij ook gewoon directx downloaden, het exe bestandje aanklikken, en dan kies je voor herstellen.

maar bij mij (vista) staat het er gewoon tussen

ik heb het verwijderd met DirectX Eradicator 2.0 volgens :
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=273434
ik koos voor eradicator omdat de naam mij het meeste beviel, en is ook voor xp
hij verwijderd het vlekkeloos alleen met installeren krijg ik een error die zegt dat ik naar DXerror.log en DirectX.log moet gaan,
(zie bijlage , directx.log heb ik verkort was anders te groot )

het komt hier op neer :
SetupForDirectX InstallPlugIn() failed.

Edit : op een of andere manier installeerde hij het en hij doet het alleen nu heb ik weer de zelfde netwerk error's
weet iemand hoe dit opgelost moet worden ?


Dick
 

Bijlagen

  • DXError.log.txt
    3,4 KB · Weergaven: 16
  • Directxlogverkort.txt
    5,1 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
I found a solution
Hi. I was having similar problems and I did the following to fix it.

1. I downloaded the Directx9.c redistributable files. These are the files that developers include in their installs so that end users can install DirectX 9. You can find them here:

http://download.microsoft.com/downl...-4a23-aedc-298a9603b4e4/directx_9c_redist.exe

Once the install was complete I was asked to restart Windows.

When I came back I ran dxdiag and the latest version of DirectX was now being displayed. Hope this helps.

Citaat uit een ander forum. (http://forums.techguy.org/all-other-software/460510-directx-install-issue.html)
Probeer het eens :thumb:
 
Laatst bewerkt:

bedankt maar het werkt niet
ik heb nou 2 soorten installers gedownload : eentje van de site van microsoft, die doen het niet, en een van een nederlandstalige site ( weet niet meer welke)
die van microsoft geven de hierboven genoemde error, de van de nederlands talige site doet wel installeeren alleen dan heb ik weer deze errror's :
De registerinformatie voor serviceprovider Internet TCP/IP Connection For DirectPlay ontbreekt of is beschadigd.
De registerinformatie voor serviceprovider IPX Connection For DirectPlay ontbreekt of is beschadigd.
De registerinformatie voor serviceprovider Modem Connection For DirectPlay ontbreekt of is beschadigd.
De registerinformatie voor serviceprovider Serial Connection For DirectPlay ontbreekt of is beschadigd.
dit zijn net de 4 dingen die bij age of empires in het internet connection type vakje horen te staan, dus ik weet nu in ieder geval dat het probleem aan directx te danken is.
alleen hoe los ik dit op?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan