Age of Empires II; the conquerors expansion gekke kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Encoded

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Hoi allemaal,

Laatst heb ik Age of Empires weer geïnstalleerd op mijn Pc, maar bij het starten van het spel krijg ik allemaal lelijke kleuren. Het blauwe water is rozig, de kleuren zijn gemixt, etc.

Mijn pc draait op Vista (misschien komt het hierdoor).

Ik heb geprobeerd om deze patch : http://www.zdnet.com.au/downloads/0,139024485,7093001s,00.htm te downloaden, maar hierdoor gaat het spel alleen maar vastlopen en zeggen dat ik een andere cd moet gebruiken.

Kan iemand me helpen? Het is echt vervelend om met deze kleuren te spelen!

Hoi lord4163,

Bedankt voor uw reactie.
Ik heb even de Sims opgestart, en deze geeft geen problemen.

Ik heb gegoogled en het een en andere gelezen over een compatibiliteitsmodus... omdat AOE eigenlijk niet ondersteund wordt door Vista ofzo? Maar ik heb alleen geen idee hoe ik deze modus moet aanzetten..

Ja want het is al een oude game ja ik heb hem ook al veel jaartjes.

Rechtermuisknop op AOE>Eigenschappen>Compibliteit>zet het hokje aan van compiblitijdsmodus>kies windows 98 of xp.

Groetjes!

oplossing = alt tab en dan opnieuw (onderaan in taakbalk) weer op age of empire klikken, dit moet soms wel 2 of meer keer

@ lord4163: bedankt voor de aanwijzing! Het lost het probleem helaas niet op, maar nu weet ik in ieder geval hoe ik het moet doen :)

@ MartijnQui: Bedankt voor de tip! Het werkt helaas niet bij mij (heb het een keer of zes geprobeerd), maar toch bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan