Agenda, contacten en email accounts overzetten van 365 Business naar 365 Personal

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Ik moet 365 Business van voormalig werk afsluiten en overgaan op Personal.
Op thuis PC is Outlook in gebruik met prive accounts, contacten, agenda enz.
Hoe moet ik dit overzetten ?
Of kan ik simpel uitloggen van bedrijfsaccount en inloggen met Personal account ?
Bijkomende vraag, moet ik eerst Business verwijderen (de-instaleren) en dan Personal downloaden?
Vrees dat dan alles zoals contacten, agenda enz weg zijn…

Kijk bij het programma waar je nu mee werkt of er voor accounts, contacten, agenda etc. exportfuncties aanwezig zijn en voer alles uit wat je kunt. Sla die gegevens in een aparte map op. Mogelijk heb je die later nodig of kun je die bij een andere opzet importeren. Verder weet ik niet. Ik werk niet met 365 en/of Outlook.

Het hangt er van af in welk account je de gegevens hebt opgeslagen. Als je dit netjes hebt gescheiden tussen werk en privé dan kun je je gewoon afmelden van het zakelijk account.

De software hoef je niet opnieuw te installeren. Die blijft hetzelfde.

Zo, een aantal dagen verder. Had 2 apparaten te doen, 1 laptop van kantoor (mocht ik houden) en prive PC.

Begonnen met laptop want dat was bijna allemaal zakelijk.
Agenda/contacten geëxporteerd naar een .st file.
Daarna office Business verwijderd en 365 Personal geïnstalleerd.
in Outlook of Excel (weet ik niet meer) bij Account : overschakelen naar andere account en dan credentials Personal ingevuld. Dat werkt allemaal. Kantoor email accounts verwijderd en privé gmail erin gezet.
Enige uitdaging was nog OneDrive. Had 2 mappen in verkenner 1 zonder toevoeging en 1 met Personal erachter. Uiteindelijk leidt dit naar dezelfde mappen/bestanden. Geen mogelijk gevonden er 1 weg te krijgen.

Daarna PC. Hier 365 Business niet verwijderd, wel Agenda/contactpersonen geëxporteerd naar .pst.
Vervolgens weer overgeschakeld naar andere account. Bleek alles er gewoon te staan.
Ook hier wat uitdagingen met OneDrive heb ook op PC 2x OneDrive vermelding 1x zonder en 1x met - Personal erachter. Ook hier verwijst het naar dezelfde bestanden/mappen.

Dus uiteindelijk viel het best mee.

Mocht iemand nog ideeën te hebben die dubbele vermelding in de verkenner van de OneDrive weg te krijgen dan hou ik me aanbevolen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan