Agenda delen lukt alleen als commentator

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoyB1973

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2013
Berichten
32
Beste..,

Wij gebruiken Exchange 2007 en hebben binnen het bedrijf verschillende versies van outlook (2007, 2010).
Nu wil ik mijn agenda delen met collega's.
Nu kun je op verschillende niveaus via Agenda eigenschappen je standaard machtiging voor je agenda instellen.

Je kunt hem instellen als:
  • Commentator - Volledige Gegevens weergeven
  • Beschikbaarheidsinfo
  • Beschikbaarheidsinfo, onderwerp en locatie
  • Etc.

Als ik mijn agenda standaard deel met of beschikbaarheidsinfo of beschikbaarheidsinfo, onderwerp en locatie dan krijgt een gebruiker die mijn agenda wil inzien de melding dat hij/zij niet de juiste machtiging bezit. Alleen als Commentator kan iemand wel mijn agenda inzien.
Ook als ik deze specifieke persoon toevoeg met de beschikbaarheidsinfo machtiging lukt het niet.

Ik wil voor de verschillende collega's de verschillende machtigingen, echter nu kan ik alleen maar commentator instellen, anders werkt het niet.
Heeft iemand een idee waar ik iets mis.? Want ik wil graag mijn agenda delen maar niet met alle informatie die er in staat. :D

Voor prive afspraken gebruik ik hem ook en dan zet ik het slotje, opdat mijn collega's verder niets kunnen zien. Maar dit is voor de standaard zakelijke afspraken niet werkbaar.

Mvg Roy
 
Misschien via Exchange Management Console>>Jouw mailbox>>Manage full Access permissions.
Voeg vervolgens de bewuste gebruiker(s) toe.

Ik weet niet of dit werkt hoor maar op deze manier heeft de Administrator bij ons toegang en inzage tot alle mailboxen.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Marcel,
Bedankt dit gaat zeker werken, maar ik wil niet dat iedereen full access permissions krijgt.
Hierboven stel ik de machtiging alleen in voor mijn agenda en op de exchange omgeving volgens jou methode voor de volledige mailbox inclusief de agenda.
Dit is dus voor mij geen oplossing.

Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken. :d
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je dan niet voor je mailmappen de rechten dicht zetten ?

Groeten Marcel
 
Zou ik zo niet weten. Maar waar ik naar toe wil is...

- 70% van de medewerkers hier hoeft alleen mijn beschikbaarheidsinfo te zien.
- 20% van de medewerkers mag ook het onderwerp en de locatie zien.
- 10% mag alles zien, waarvan zelf 1 redacteur die ook afspraken kan inplannen.

Ik wil in het notitievlak bepaalde informatie kwijt die ik dus voor 90% van de collega's niet zichtbaar wil hebben.

Outlook kent standaard die machtigingen, maar waarom werkt het dan niet.?

Grt Roy
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry, het probleem is dat ik het ook niet echt kan proberen hier.
Misschien iemand anders ?

Groeten Marcel
 
En als je iemand eigenaar maakt en dan steeds een stapje terug qua rechten, dan kun je misschien achterhalen wanneer het gebeurd.

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan