• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

agenda macro verkleind zelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boos81

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2010
Hoi,

Ik heb een agendaatje aangemaakt via de macro ontwerpmodus oid. Dus als ik de desbetreffende cel aanklik, krijg ik een agendaatje te zien.... nu ben ik daar best blij mee, maar de grootte van de agenda verandert wanneer ik deze opgeslagen heb en opnieuw open. Nu kan je de data nauwelijks meer zien aangezien deze zeer veel kleiner is geworden dan ik hem had bedoelt. Ik kan hem wel weer oprekken, maar in verloop van tijd verandert de grootte vanzelf weer.

Hoe kan ik dat voorkomen?

Kan je even je xls-file hier plaatsen? Dan kan ik kijken waaraan dit kan liggen...

Hierbij het voorbeeldje. Hoe langer ik er mee bezig ben, of wanneer ik hem opsla en via een usb-stick open is het calendertje weer kleiner als voorheen. Ik gebruik excel 2003 . Ik ben heel benieuwd of aangegeven kan worden hoe dit komt en hoe het voorkomen kan worden.

Bijlagen

In je VBA code, onder deze lijn

Code:
Calendar1.Top = Target.Top + Target.Height

het volgende toe:

Code:
Calendar1.Height = "115"

Thanks.

Nu is hij alleen wel smal en breed. Kan ik hem ook wat vierkanter maken; oftewel welke code moet het worden voor de breedte?

Code:
Calendar1.Height = ""
Calendar1.Width= ""

Tussen de "" kan je breedte en hoogte opgeven.
Aan jou om te kiezen welke afmetingen je wil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan