gKappel : probleem voor mij is een beetje dat ik de software dus niet echt ken, maar toen ik je bericht las, maakte ik in gedachten de vergelijking met mijn Microsoft Outlook. Dat draait op mijn primaire laptop, op mijn 2e laptop en op mijn 3e laptop (nou ja, laptop, netboekje). Daarnaast werkt de outlookagenda tevens op de Samsung TAB (nog wat) 10" van mijn vrouw. Dáár heeft zij een Microsoft emailaccountje op aangemaakt en datzelfde accountje is ook op de 3 laptops aanwezig. Binnen dat ene accountje hebben we de Microsoft Outlook agenda geactiveerd. Wie nu dan ook, waar dan ook een mutatie in de Outlook agenda (aan)maakt, het wordt onmiddellijk op de 4 apparaten gesynchroniseerd. Dat moet toch met 2 apparaten van Samsung ook kunnen?
Waarmee ik dus bedoel (en daarmee op jouw vervolgvraag reagerend) dat het m.i. mogelijk MOET zijn dat je middels de software 'iets' instelt, zodat wanneer jij op je telefoon een agenda afspraak invoert, deze onmiddellijk óók op de tablet in de agenda wordt doorgevoerd. Ik kan mij voorstellen dat je op beide devices een emailaccountje instelt én aan dat accountje de Samsung agenda koppelt. Sterker nog : op de Samsung TAB II (?) van mijn vrouw staat niet eens Microsoft Office en toch wordt de standaard Samsung agenda netjes bijgewerkt als ik iets op één van mijn laptops in Outlook muteer. Oók andersom : als zij in de Samsungagenda wat toevoegt / verwijdert, wordt dit onmiddellijk op al mijn 3 Outlookmachines in de Outlook agenda weergegeven.
Het 'geheim' zat / zit 'm dus in dat ene mailaccountje dat op alle devices moet zijn ingevoerd MET daaraan de lokale agenda gekoppeld.
@André : zelfs het blue tooth-gebeuren zou ik een beetje als 'ouderwets' willen benoemen. Met het koppelen van een agenda aan een mailaccount gaat het volkomen automatisch, het is slechts 1x even instellen / koppelen.