Agenda over zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Ik heb een samsung smartphone (sm-n9005) en een samsung tablet. Ik gebruik mijn telefoon om mijn agenda bij te houden.
Kan ik de in info van de telefoon ook naar mijn tablet kopieren?

Is dat niet ouderwets? Ik werk zelf niet met deze Samsungs app, maar ik mag toch aannemen dat dat zo in te stellen is dat het online wordt gesynchroniseerd? Zo niet, dan zou het betekenen dat je alles wat je op het ene apparaat invoert, ook nog eens op het andere moet invoeren en da's mogelijk niet meer 'van deze tijd', of begrijp ik jouw vraag niet goed?

Laatst bewerkt:
Dank voor je antwoord en ja je hebt het goed begrepen.
Is deze app ouderwets? Ik vind het wel goed werken, wat is het alternatief?

Ik heb al van alles geprobeerd met WIFI en met Bluetooth maar geen synchronisatie!
Ander bel ik morgen met de helpdesk van Samsung.
Groet.

Of....?
Syncen via blue tooth kon zelfs met mijn oude Symbian Nokia E72 en mijn nieuwe Windows phone....
Als er blue tooth op de tablet zit....

Edit: tegelijk....

gKappel : probleem voor mij is een beetje dat ik de software dus niet echt ken, maar toen ik je bericht las, maakte ik in gedachten de vergelijking met mijn Microsoft Outlook. Dat draait op mijn primaire laptop, op mijn 2e laptop en op mijn 3e laptop (nou ja, laptop, netboekje). Daarnaast werkt de outlookagenda tevens op de Samsung TAB (nog wat) 10" van mijn vrouw. Dáár heeft zij een Microsoft emailaccountje op aangemaakt en datzelfde accountje is ook op de 3 laptops aanwezig. Binnen dat ene accountje hebben we de Microsoft Outlook agenda geactiveerd. Wie nu dan ook, waar dan ook een mutatie in de Outlook agenda (aan)maakt, het wordt onmiddellijk op de 4 apparaten gesynchroniseerd. Dat moet toch met 2 apparaten van Samsung ook kunnen?

Waarmee ik dus bedoel (en daarmee op jouw vervolgvraag reagerend) dat het m.i. mogelijk MOET zijn dat je middels de software 'iets' instelt, zodat wanneer jij op je telefoon een agenda afspraak invoert, deze onmiddellijk óók op de tablet in de agenda wordt doorgevoerd. Ik kan mij voorstellen dat je op beide devices een emailaccountje instelt én aan dat accountje de Samsung agenda koppelt. Sterker nog : op de Samsung TAB II (?) van mijn vrouw staat niet eens Microsoft Office en toch wordt de standaard Samsung agenda netjes bijgewerkt als ik iets op één van mijn laptops in Outlook muteer. Oók andersom : als zij in de Samsungagenda wat toevoegt / verwijdert, wordt dit onmiddellijk op al mijn 3 Outlookmachines in de Outlook agenda weergegeven.
Het 'geheim' zat / zit 'm dus in dat ene mailaccountje dat op alle devices moet zijn ingevoerd MET daaraan de lokale agenda gekoppeld.

@André : zelfs het blue tooth-gebeuren zou ik een beetje als 'ouderwets' willen benoemen. Met het koppelen van een agenda aan een mailaccount gaat het volkomen automatisch, het is slechts 1x even instellen / koppelen.

Laatst bewerkt:
@André : zelfs het blue tooth-gebeuren zou ik een beetje als 'ouderwets' willen benoemen. Met het koppelen van een agenda aan een mailaccount gaat het volkomen automatisch, het is slechts 1x even instellen / koppelen.
Heb de gmail optie toch nog aangevuld nadat eigenlijk direct bleek dat het niet werkte.. wel vreemd ook al is het mss ouderwets.... Als iets goed en soepel werkt.. zou het imho een optie kunnen zijn.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar omdat via een mailaccount alles via de Cloud van de mailprovider verloopt, vind ik BT een soort van bypass, i.c. de beide devices moeten dan sowieso bij elkaar in de buurt gaan komen voor data-overdacht en ja (sorry ik ben op dit punt best wel hypermodern) dat vind ik anno 2016 niet echt meer 'cool'. Ik moet (bij wijze van spreken :D ) al 'slikken' als mijn auto navigatiesysteem zichzelf middels BT koppelt met mijn Blackberry als ik thuis wegrijd.

@Kappel : heb jij niet de een of andere handige puber in de buurt (er vanuit gaande dat je dat niet zelf bent :D ) die even de juiste knopjes indrukt / instelt?

Laatst bewerkt:
Tja... het gevoel van "cool" is erg persoonlijk, ik bekijk het meestal met de nodige mate van relativiteit.... ;)

Relatief mee eens, vandaar dat we voor agenda / contactpersonensynchronisatie anno 2016 handiger geen BT meer gebruiken, da's wellicht ietwat 'gedateerd'. Misschien wel een beetje vergelijkbaar met een systeemkopie / mirror van 40 gig maken op +/- 60 CD's ipv op een externe HDD.
Dat kan, maar of het de meest pragmatische methode is....... ;) :D

Laatst bewerkt:
Vind dat totaal geen vergelijk... met die systeemkopie actie op de oude manier ben je wel heeeeel lang bezig...
Via BT syncen gaat iets trager maar dus totaal niet als in het vergelijkingsvoorbeeld.. en werkt ook als je even geen internet hebt...

Maar we gaan wellicht teveel off topic....

Idd.
TS weet nu dat er div. methodes zijn uit welke hij kan kiezen en het hangt nu mogelijk een beetje van zijn vaardigheden af om het werkend te krijgen.

ik gebruik op pc de agenda van thunderbird die automatisch synced met gmail, dewelke op mijn samsung tablet en phone als agenda staat, werkt perfect in alle richtingen.

Ik heb met behulp van de helpdesk van Samsung het synchroniseren met het juiste account goed gezet en nu is alles OK.
Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan