• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Agenda planning

Status
Niet open voor verdere reacties.

c men

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Voor t werk heb ik een agenda proberen te maken
Graag zou ik nog volgende willen
1/ weeknummer aanpassen aan Cel A3
2/ Tabblad 1(naam =04jan) : Cel A3 = begindatum week 1 = "ma 04 jan 2016"
Is het mogelijk om indien ik datum in cel A3 verander naar volgend jaar "ma 02 jan 2017" ook de tabbladen zich aanpassen aan de nieuwe naam nl 02jan maw de naam van het tabblad afhankelijk maken van de datum in cel A3 (dit mag evt onder ander vorm)

zie bijlage
Groeten en bedankt
Chris

Bijlagen

Je kan dit alleen dmv VBA oplossen. In jouw voorbeeld kloppen de verwijzingen in de verschillen tabjes niet.

Kies in A3 van de eerste tab een datum en de rest wordt aangepast.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$A$3" Then
    With Application
        .ScreenUpdating = False
        .EnableEvents = False
        d = Target.Value
        For j = 1 To 52
            With Sheets(j)
                .[A3] = d
                .Name = Format(d, "ddmm")
            End With
            d = d + 7
        Next j
        .EnableEvents = True
    End With
End If
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste VenA,
alvast bedankt,
indien ik in A3 van tab 1 "02/01/17 " typ wordt alleen eerste tab aangepast en niet de volgende.
Ook had ik graaghet volgende : in 2016 is de eerste maandag 04/01 en dus heet mijn eerste tab 04jan , tweede tab 11jan , derde tab 18jan enz
in 2017 zou de eerste tab dan 02jan heten, de tweede 09jan ,derde 16jan enz

Groeten,
Chris

Dan weet ik niet naar welk bestand je hebt gekeken of dat je het gebruik van macro's wel aan hebt staan. In A3 krijg je een keuzelijst dus daar hoef je niets te typen. Welke versie van excel gebruik je? Of reageer je op het bestand van JeanPaul28?

Laatst bewerkt:
Perfect
Ik had eerst de keuzelijst niet gezien, het gebruik van macro's stond ook wel af denk ik.
Hier kan ik wel mee verder .
Veel dank voor de snelle hulp
Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan