• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

agenda planning

Status
Niet open voor verdere reacties.

maaikelensink

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Bekijk bijlage kuur planner v2 (1).xls

Voor mijn werk probeer ik een agenda planning te maken om datums van kuren bij te houden. Het is de bedoeling dat je in het invoerblad de patiënt gegevens in voert, zet wanneer de kuur moet starten en aangeeft welke plek er gebruikt kan worden en hoeveel kuren iemand moet krijgen en de mogelijkheid om bijzonderheden te noteren per kuur... Tot dusver gaat het goed.

op het tabblad week planning met hij kijken naar wie er allemaal die dag ingepland staan en de naam bij de juiste plek (tijd) invullen samen met nog wat gegevens zoals patiënt nummer, naam, hoeveelste kuur en de bijzonderheden.
Nou ben ik nog niet heel erg thuis is horizontaal en verticaal zoeken maar ik kwam een heel eind met proberen op blad 4 en heb geprobeerd daar wat van de maken maar ik loop vast..
Nu snap ik nog minder van INDEX zoeken etc dus vandaar even mijn hulp lijn hier....

wie helpt mij met verder leren en ontwikkelen...
groetjes maaike

Hallo,

Inmiddels is het bestand negentien keer bekeken en nog geen reacties.
Ik heb maar een poging gedaan (waarschijnlijk is je vraag niet duidelijk genoeg).
In de geselecteerde cellen staan tot zover de formules.

Bijlagen

wow, dit komt al in de buurt idd...

Ik kan nu idd meteen zien welke plekken er nog beschikbaar zijn op 1 aug etc...
wat ik alleen nog ook zou willen is dat automatisch de gewenste hoeveelheid kuren ook door rekent en dat hij op de plek van de a (de soort kuur) laat zien of 1-8 de eerste of tweede kuur is etc
Ik ben er blij met uw hulp want ik zie sommen voorbij komen waar ik nog veel van kan leren (en dan noemen ze mij de excel expert op het werk)

ik hoop dat mijn vraag zo wat duidelijker is
alvast fijne avond

vriendelijke groet,
maaike

Daarbij wil ik nog wel even vermelden dat de opmaak voor cel mbt de di-wo-do-vrij nu nog niet hetzelfde is als maandag maar dat moet natuurlijk uit eindelijk wel

In het invoerblad staat een formule waar de "a-tjes" stonden zodat deze waarde wordt overgenomen naar blad weekplanning.

Bijlagen

Kijk eens of je hier uitkomt en mee verder kan.
Ik heb de formules geplaatst t/m 12-08-2016.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
heel erg bedankt.... dit is idd zo'n beetje wat ik zocht.... Ik denk dat ze morgen op mijn werk hier heel erg blij mee zullen zijn.... ik ga er morgen mee verder maar het ziet er goed uit... heel erg bedankt

aangepast document....

Ik heb een aangepast document gekregen (iets wat strakker vormgegeven en met week nummers etc) maar ik krijg de sommen niet goed overzet, als ik dingen wijzig werkt het niet meer goed en ik begrijp de sommen zelf te slecht om ze dan aan te passen.
Wie zou nog een keer naar bijgevoegd document kunnen kijken om een index/vergelijken som in te kunnen zetten voor mij ......
Alvast bedankt...

vriendelijke groet
Bekijk bijlage planning NOG NIET AF.xlsxmaaike

Bekijk bijlage planning NOG NIET AF (v2).xlsx

Ik ben zelf alweer een stukje opgeschoten.... zoals in het voorbeeld te zien is lukt het mij de eerste regel op te zoeken...... :D
Nu zou ik alleen graag willen dat hij in de invoerlijst naar alle Kolommen van G tm AJ kijkt en de datum vergelijkt met de gekozen datum bijv Planning!F7, en dan de kolom rechts van de gekozen datum weergeeft....:confused: dus dat 1-8 kuur nummer 1 als antwoord geeft, en 2-8 moet kuur nummer 2 als antwoord geven met daarna in de volgende kolom de bijzonderheden van die kuur...

Mocht iemand tijd hebben om mij met dit laatste stukje te helpen dan ben ik klaar en kunnen we 2017 gaan starten met deze planning.

alvast bedankt. groetjes maaike

Lijkt dit er op Maaike?

Nb. gebruik geen hele kolommen in formules (werkt zeer vertragend).
Ik heb de formules over tienduizend rijen gezet wat veel sneller is.

Ook de '=vert.zoeken(' formule aangepast.
Als je het argument 'benaderen' leeg laat, gaat het uit van de waarde 1 of WAAR en moet de tabel gesorteerd zijn, anders krijg je verkeerde gegevens retour uit de formule.
Lees de Help van Excel.

Bijlagen

dank je, ik lijk dit document op mijn iMac niet te kunnen openen dus ik zal maandag op mijn werk even kijken maar het klinkt goed...
Voor de mammacare werk ik ook met hele kolommen denk ik, ik zal die sommen ook even aanpassen....
en alweer bedankt voor je hulp, ik leer er zo ontzettend veel van.

Vriendelijke groet, Maaike Arentsen

hij laat alleen de datum van de eerste kuur zien

Goede morgen...

Ik zat in het document te werken en heb wat gegevens ingevoerd, en het werkt prachtig..... maar nu zag ik dat hij na de 23e van december niks meer laat zien, of wel... hij kijkt alleen naar de eerste kolom met data's.
Weet iemand hoe hij ook automatisch de vervolg kuren laat zien ?

groetjes maaike

Bekijk bijlage longoncologie kuur planner.xlsx

Ik heb aan je besturingselementen (kringveldknoppen) een macro gehangen.
Als je die objecten bedient gaat de macro in werking.
De macro zorgt ervoor dat de gegevens in de planning worden geplaatst.

Ook heb ik de formule voor je weeknummer goed gezet (Excel 2007).

Twee dingen.
Je moet macro's inschakelen en je moet het bestand opslaan met de .xlsm of .xlsb extensie.

Bekijk het maar eens.

Ps. Je kan de code nog iets aanpassen naar:
Code:
If c.Areas(i)(4, 1) = sp(iii, j) Then
                c.Areas(i)(ii, 3).Resize(, 4) = Array(sp(iii, 1), sp(iii, 2), sp(iii, j + 1), sp(iii, j + 2))
                y = 1
              Exit For
           End If

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik had al door hoe ik er idd een matrix van moest maken maar deze sommen gaan mij iets wat het petje te boven daar ik het wel iets herken van PHP programmeren, maar heel erg bedankt bij deze... :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan