Agenda via MySQL: wat te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

(=- BlueAce -=)

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2002
Hier spreken PHP / MySQL newb, hebben probleem met script. ;)

Ik ben bezig met een script dat: EN een agenda laat zien EN afspraken in die agenda laat zien. Dit alles via de volgende database structuur en (bijvoorbeeld) deze inhoud:

id | dag | maand | jaar | naam | tijd |
------------------------------------
1 | 08 | 08 | 2003 | Jantje Pietseren | 07:00 |
2 | 05 | 08 | 2003 | Dirkje Pietseren | 08:00 |
3 | 10 | 06 | 2003 | Hansje Pietseren | 09:00 |

... en de volgende php-code:

http://members.lycos.nl/blueace11/agenda.txt

Het enige probleem is (zoals je misschien al kunt zien): hij geeft alleen de afspraak weer bovenaan in de database. Wat hij dus zou moeten doen is kijken bij elke "gemaakte" dag of er een afspraak voor is en die printen.

Iemand enig idee welke aanpassingen ik moet maken? Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
Heb je misschien ook een werkend voorbeeld van je script? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "alleen de bovenste in de database"...

Geen webspace voorradig dus dan maar uitleg:

Het enige dat dus in $Rij[dag] staat is de inhoud van de kolom "dag" in de eerste rij van de tabel. Hierna volgen nog meer verschillende rijen, maar deze pakt hij dus niet. Nou is mijn vraag dus: hoe zorg ik ervoor dat hij dat dus wel doet?

Geplaatst door pcfixer
Heb je misschien ook een werkend voorbeeld van je script? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "alleen de bovenste in de database"...
hij bedoeld dat er maar 1 rij wordt geselecteerd, de bovenste...
ORDER BY id DESC dan krijg je de onderste rij :)
kijk <a href="http://home.wxs.nl/~berge258/trythis.txt" target="_blank">hier</a> eens...
je datum enzo moet je ff weer invoegen, maar je selecteerprobleem is opgelost (en nog wat verbeteringetjes ;))
suc6 :thumb:

p.s.
kijk in de broncode van dat txt bestand, hij doet nogal raar

Geplaatst door JPeetje
hij bedoeld dat er maar 1 rij wordt geselecteerd, de bovenste...
ORDER BY id DESC dan krijg je de onderste rij :)
kijk <a href="http://home.wxs.nl/~berge258/trythis.txt" target="_blank">hier</a> eens...
je datum enzo moet je ff weer invoegen, maar je selecteerprobleem is opgelost (en nog wat verbeteringetjes ;))
suc6 :thumb:

p.s.
kijk in de broncode van dat txt bestand, hij doet nogal raar

Ah, natuurlijk. Simpel :). Het kan idd heel goed op de manier zoals jpeetje het doet. Het kan ook in een gewone while loop maar dan wordt het een object/array die je dus aanspreekt met dan wel de positie van de kolom in de result van de query (fetch_row) dan wel simpelweg de kolomnaam die in de result van de query voorkomt (fetch_object / fetch_array).

Over die rare weergave: heb ik ook last van en ik denk elke IE gebruiker wel. Komt omdat IE er html in herkent en denkt slim te zijn :rolleyes:

Het kan ook in een gewone while loop maar dan wordt het een object/array die je dus aanspreekt met dan wel de positie van de kolom in de result van de query (fetch_row) dan wel simpelweg de kolomnaam die in de result van de query voorkomt (fetch_object / fetch_array).
je vergeet fetch_assoc :p:D
het kan idd gewoon dat je geen list() gebruikt, tis maar net wat je leuker vind :D

Over die rare weergave: heb ik ook last van en ik denk elke IE gebruiker wel. Komt omdat IE er html in herkent en denkt slim te zijn :rolleyes:
dénkt...:D

[edit]
btw...@topicstarter: is het nou gelukt dan ? benk toch even benieuwd naar :)

Laatst bewerkt:
Kleine veranderingen die geen hol uitmaken JPeetje :) Thx though...

Kheb nu dit geprobeerd en hij werkt nog steeds niet, wtf doe ik fout?

PHP:
// Geef de afspraken weer
while(list($id,$dag,$maand,$jaar,$naam,$tijd) =mysql_fetch_array($result)) 
{ if ( (($Jaar == $jaar) && ($Maand == $maand) && ($BeginDatum == $dag)) ) {print "<br>test $naam<br>$tijd</td>\n";
			} else { print "<br>&nbsp</td>\n"; } 
			}

Geplaatst door (=- BlueAce -=)
Kleine veranderingen die geen hol uitmaken JPeetje :) Thx though...
dat dacht je :D
kijk maar eens in de php handleiding bij....bijv. mysql_db_query()...
Opmerking: Deze functie wordt afgekeurd sinds PHP 4.0.6. Gebruik deze functie niet. Gebruik mysql_select_db() en mysql_query() in plaats daarvan.
ik had dat dus ff veranderd...en zo nog een paar andere overbodige dingetjes, magoed...het gaat om de code, zallik nu ff naar kijken :)

ok ten eerste: ordening...je doet het echt ongelofelijk onordelijk...ten tweede: je fout: je onderscheid niets...
PHP:
<?
while(list($id,$dag,$maand,$jaar,$naam,$tijd) =mysql_fetch_array($result)) 
{
  if(($Jaar == $jaar) && ($Maand == $maand) && ($BeginDatum == $dag))
  {
  print ("test " . $naam . $tijd . "</td>\n"); // hierzo...gebruik '.' en ' " ' ter onderscheiding...
  }
  else
  {
  print "&nbsp</td>\n";
  } 
}
?>
probeer 't zo nog is...

Jongen, hartstikke bedankt voor je hulp maar nogmaals: dit maakt niks uit :D :D Hoeveel punten of extra haakjes je ook toevoegt: php vangt het allemaal op.

Nog steeds niet resultaat...

Dat maakt weldegelijk uit! Als jij ongeordend gaat scripten dan snap je straks niet meer wat je toen bedoeld had en wat de functie ervan ook al weer was. Ook zou ik meer commentaar erbij plaatsen bij dingen waar je lang over hebt gepuzzelt en dingen die je op een andere ongebruikelijke manier hebt opgelost, omdat je dan later kunt lezen wat je bedoeling ook alweer was. Serieus, daar zul je je later dankbaar voor zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan