Agfa ScanWise scanner met XP ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconetti

Banned
Lid geworden
3 mrt 2001
Ik was gisteren bij mijn zwager om hem te helpen met de nieuwe Aldi computer.
Ik kreeg gelijk een partij floppy’s mee om deze op een CD te branden omdat PC heeft geen floppy drive, maar daar gaat mijn vraag niet om.
We hebben geprobeerd om zijn 2 jaar oude scanner te installeren. Het is een Agfa Scan Wise 1.60 type Scanwise e25.
Windows XP herkent deze scanner niet en kreeg steeds de melding dat de certificaten niet goedgekeurd zijn en het is beter om niet te installeren.
Op de site van Agfa rondgezocht. Vond wel een artikel over deze probleem. Volgens Agfa is niets aan de hand, gewoon doorgaan met installatie.
Heb dit ook gedaan. Op de CD van Agfa staat ook nog Adobe Acrobat maar deze is een ‘oude’ versie (4.0), en op de PC heb je Acrobat versie 5.0.
Het vreemde is dat ik heb wel de software geïnstalleerd maar scanner werkt nog niet.
Heb ook Aida32 op de PC gezet, heb deze ook nog geupdate. Ook vreemd, Aida herkent de scanner niet als merk. Men krijgt een gele vraagteken.
Is deze scanner nog te gebruiken of moet mijn zwager toch een andere scanner kopen?
Grtz
Falco

Tav het floppy verhaal eerst even.
Je kunt ook alles op een memorystick zetten en dan kan hij het weer in zijn eigen computer plaatsen en er daarna mee doen wat hij wil.

De scanner moet mi gewoon te installeren zijn en misschien is er iets mis in de instellingen of wordn de verkeerde paden binnen de computer gebruikt.
Hierdoor kunnen er conflicten met andere apparatuur ontstaan.

1-floppy drive: toch maf. hoe moet men dan bijv. booten? Bij XP heb je 6 boot floppy's :(

2-geen conflicten. het maffe is dat na installatie, als je dan scanner wil starten je de melding krijgt dat scanner niet aangesloten aan het stroom terwijl dat wel zo is, lampjes branden.
En waarom herkent Aida32 dat Agfa merk niet ??

Falco

1. Er staat een bootmogelijkheid op de harde schijf en je kunt direct van de CD opstarten.

2. Je vraagt je bijna af of de scanneer hardware matig dan wel goed is aangesloten.
Juiste kabels, goede aansluitkontakten ed.

1- ik hoop het voor hem. En als je virussen hebt?? :(

2- ik ga zaterdag kijken, dan meld ik het als ik verder kom.

Groetjes :D
Falco

1) wel eens gehoord van bootable cd's werken prima hoor, ook als AV te gebruiken.

2) Wel eerst software geïnstalleerd en toen pas scanner aangesloten, anders gaat het zeker niet werken.

P.S. het moet gewoon kunnen werken, heb het bij een kennis ook gewoon geïnstalleerd.

Laatst bewerkt:
Ik ga zo heen.

Moet hij een bootable Cd maken voor het geval van??
Met mijn zwager weet je maar nooit :D
Het is een lieve vent maar..hij + PC's dat is gelijk met =
Koe + G-string onderbroek :D :D :D

Groetjes
Falco

Wanneer hij een Aldi pc heeft dan heeft hij er waarschijnlijk al wel een bootable cd bijgekregen.

En voor wat betreft een Anti Virus, de meeste cd's van b.v. Norton zijn bootable

The bootable capability of the CD enables it to be used as an Emergency Disk for recovery from certain computer crashes. As an alternative to the bootable CD, you can create Emergency Disks for the same recovery purposes. For even greater PC crash protection, Symantec recommends that all users routinely create their own set of Rescue Disks, which are customized to each user's PC. Instructions for both follow.

Dus dat hoeft zeker geen probleem te zijn.

Bron

Ik ga nu heen.
Zou kijken wat hij bij heeft gekregen.
Zit wel een antivirus progje op de PC. Merk ? weet ik niet meer (dus niet echt bekend). Deze antivirus werkt 3 maanden.
Ik heb gelijk bij hem de nodige updates van XP gedownd. en AdAware, Spybot, SpywareBlaster, SpywareGuard.

Opgelost !! :D :D
Bedankt voor de tips! Maestro je had gelijk ;) ;)

Groetjes :D
Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan