AGP 8X 3.3 volt in AGP 8X 1.5 volt slot

Status
Niet open voor verdere reacties.

xlordingo

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Ik wil mijn oude pc een nieuwe videokaart geven.. om het net nog wat meer power te geven. (Hou het commentaar maar voor je :P met deze pc zou je niet kunnen gamen.. Ik wel dus.. maar daar gaat het niet om)

Ik heb dus een 8X slot op mijn moederbord en op dit moment zit er dus een videokaart met 1.5 volt
(NVIDIA GeForce FX 5900)

Dus ik wil een wat krachtigere videokaart maar de meeste zijn dus 3.3 volt passen die dus ook in mijn moederbord?
(K7S41GX versie 1.0 ) van welk merk weet ik niet..

Dus kort samengevat zijn mijn vragen:
Past een 3.3 volt videokaart in mijn pc?
Wie heeft er een suggestie voor een nieuwe videokaart (tot de 80 euro)?

Alvast bedankt ;)

Lees eens goed op deze webpagina: 3.3 volt is juist 'ouderwets', 1.5 volt is juist 'de nieuwe standaard'. Je zult geen 3.3 volt kaarten meer (mogen) tegenkomen als je ze nieuw aanschaft.

Kijk ook even op die pagina wat voor slot je hebt (op 3/4 van de pagina staat een indeling aan de rechterkant).
Universele slots pakken zowel 3.3 volt als 1.5 volt AGP kaarten.

Succes,

Tijs.

Oke, ik heb op die link van jou gekeken hoe dat slot eruit zag en dat komt niet overeen met mijn slot ;)
daarbij komt dat ik niet verder heb gekeken dan mijn neus lang is:o aangezien er naast mijn slot staat dat een videokaart van 3.3 volt permanente schade zal aanbrengen aan mijn moederbord.

Dus ik kan alleen een 1.5 volt kaartje hebben. (maar als ik een stevige videokaart wil dan zal daar vast wel mijn voeding op moeten worden aangesloten..)

Heeft er iemand een goede videokaart voor mij ergens gespot? (het liefst met 512 mb, maar ik weet niet of dat lukt.. een beetje hoge mhz en dat alles voor niet veel meer dan 80-90 euro)

Kijk hier wat er zoal bij Alternate te koop is. Ik denk dat je bij andere webwinkels ook nog AGP kaarten kunt krijgen.

Succes,

Tijs.

Dat is een goede site, ga ik veel aan hebben bedankt :)
het enige is weer dat alle kaarten die daar staan die 1g geheugen hebben die hebben dan wel weer 3.3 volt balen..

Dus dat wordt dan wel een 512 mb kaart.
Als iemand een kaartje ziet van 1 g zou ik heel blij zijn ;)

En bedankt voor het helpen het is nu een stuk duidelijker voor mij.

Kijk nog eens in mijn link terug: AGP4 gebruikt 1.5 volt en AGP8 is compatible met AGP4.

Nu je 1.5 volts AGP slot hebt zou dus deze moeten kunnen, en deze en ...

Tijs.

Dat snap ik niet helemaal..

Maar deze twee maken dus niet mijn pc kapot?
en welke van de 2 is het beste (welke zou jij nemen?)

Ik ben geen hardware-man, dus ik kan je niet vertellen welke beter/sneller is dan de andere.
Misschien moet je daarvoor eens een nieuwe vraag stellen, want je vraag over 3.3 volt en 1.5 volt is allang beantwoord.

Ik geef nog wel even een toelichting op mijn vorige posting(s): Je schrijft in je openingsposting dat je een 8X agp slot hebt met 1.5 volt. Ik bevestig nog een keer dat
1. 1.5 volt de nieuwe standaard is voor AGP sloten, dus dat alle nieuwe AGP videokaarten allemaal geschikt moeten zijn.
2. Ik link naar 4x en 8x AGP videokaarten, en tóch maak jij het er weer van dat 8x AGP videokaarten (al dan niet met 1024 MB geheugen) 3.3 volt zouden gebruiken...

Hopelijk snap je nu wat ik allemaal al probeerde duidelijk te maken: Welke AGP kaart je ook nieuw koopt, ze zijn allemaal geschikt zijn voor jouw moederbord.

Tijs.

Fijn dat het nu duidelijk is! :thumb:

Graag nog deze vraag op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Voor advies welke AGP 8x kaart te kopen kun je een nieuwe vraag stellen, in dit zelfde Videokaarten subforum.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan