AGP 8x Werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

afoekema

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
Hallo,

Gisteren een complete dag bezig geweest voor het volgende:

- Asus PV800, Via chipset met P4 CPU
- ATI Radeon 9550 Saphire 256DDR 8x AGP ondersteuning

Nu heb ik zowat alle threads wel gezien, gelezen en geprobeerd en ben met bloed onder de nagels vandaag eindelijk op een punt gekomen waarbij ik het "half" werkende heb.

Wat is het geval: Mijn agp ondersteuning (kwam ik achter via AIDA32) was niet ingeschakeld.

Nu heb ik hiervoor de VIA chipset geïnstalleerd, maar daardoor werkte er nog niets, vervolgens een aparte VIA Agp driver geïnstalleerd en hierdoor kreeg ik het aan de praat om de juiste Via cpu to agp driver te installeren die het ook eindelijk deed.

Op dit moment staat er in het BIOS agp op 256 en de instellingen heb ik wel juist.

Ook AIDA geeft aan dat agp versnelling is ingeschakeld.

Maar met dxdiag staat agp versnelling niet ondersteund... Ook met de ATI CCC tool krijg ik de versnelling niet ingeschakeld (al kan je in deze tool deze optie alsnog wel selecteren, bij een boot pakt ie 'm niet meer op)

Ik heb nu eindelijk de juiste drivers, in aida en everest de melding op AGP versnelling ingeschakeld, maar direct x niets... ook de ccc tool niet...

Wie herkent dit probleem en kan mij verder helpen.

- Asus PV800, Via chipset met P4 CPU
= niet te vinden.
Op dit moment staat er in het BIOS agp op 256 en de instellingen heb ik wel juist.
= niet nodig met 256 MB videokaart, kan je gewoon op 64 zetten, zal overigens niks aan je AGP probleem oplossen.

Probeer DirectX9.0c eens opnieuw te installeren.

.. ook de ccc tool niet...
Wat voor een tool is dit.

ik heb zelf een Asus A7V8X-X met een radeon 9600 PRO en het was altijd gesodemieter met dit mobo en type (Radeon) kaarten.

AGP werd altijd als 0x aangegeven.

Ik ben het weekend eens gaan zoeken omdat ik dat na 4 jaar wel eens werkend wilde krijgen. Dingen die ik heb gedaan waarmee het vervolgens opgelost is

- SmartGuard uit (ATI tools)
- Fastwrite uit (ATI tools of BIOS)
- Laatste VIa 4 in 1 drivers

nu werkt het wel

Succes Charley

= niet te vinden.

= niet nodig met 256 MB videokaart, kan je gewoon op 64 zetten, zal overigens niks aan je AGP probleem oplossen.

Probeer DirectX9.0c eens opnieuw te installeren.

Wat voor een tool is dit.

Dan zet ik het in de bios terug op 64, echter directx heb ik al eens opnieuw geïnstalleerd, dit mocht niet helpen.

De ccc tool is een tool dat bij ATI drivers meegeïnstalleerd wordt.

OH, het mobo is een P4V800-X van ASUS.

Iemand nog ideeën?

ik heb zelf een Asus A7V8X-X met een radeon 9600 PRO en het was altijd gesodemieter met dit mobo en type (Radeon) kaarten.

Na een klein jaartje wilde ik dit nu dus ook eens op normale 8x hebben :).

Maar ik zal je advies eens uitvoeren! Bedankt

EDIT

Ik heb gedaan wat je ook geprobeerd hebt, werkt helaas niet voor mij.

Het probleem is ook dat ik geen juiste drivers heb voor de zogenoemde: systeemapparaten. Dan heb ik het over de

VIA CPU to AGP controller

Hiervoor heb ik al wel alle mogelijke drivers voor gehad waarbij er maar eentje er zin aan had om mee te werken. (alle andere kreeg ik een geel uitroepteken, wordt niet gestart). Deze ene driver is overigens dan ook nog eens alleen 4x agp...

Misschien dat het hier aan ligt, ik weet het niet, maar ik kan ook geen andere drivers installeren.

Laatst bewerkt:
Welke versies van de VIA 4in1-drivers heb je geprobeerd?

Daarnaast moet je ''VIA CPU to AGP controller'' linken naar de map waarin je de uitgepakte VIA 4in1-bestanden hebt staan. Dus dat je aangeeft in Apparaatbeheer dat Windows in deze map moet zoeken.

Daarnaast is het verschil tussen AGP 4 -en 8x nihil, dus je hoeft het hier helemaal niet om te doen.

@ muurhond

Versie VIA Hyperion Pro V510A en alle voorgaande eigenlijks wel.

Wat ik nu geïnstalleerd heb komt uit een zip weg genaamd: VAGP410
Hiervan is ook een VAGP430 versie van aanwezig, maar die wil dus ook niet (zou een Beta betreffen).

Ik heb al deze drivers inderdaad op die manier zoals je aan had gegeven geïnstalleerd. Windows in die map laten zoeken waar ik de drivers van heb staan, (waar het dan ook om de VIAAGP1.INF en .SYS ging).

@jippiejajee

Mijn moederbord heeft op dit moment de allerlaatste drivers al erop staan. Ik denk niet dat dit iets kan zijn helaas.

En je hebt Catalyst 6.9 er op staan?

Op de juiste manier installeren lees je hier:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=257902

Verder kan je ook DirectX9c October2006-update installeren. Die vindt je hier:
http://www.microsoft.com/downloads/...78-3c9b-44dc-b8be-46783bcac3cb&DisplayLang=en

Je kan dan het beste eerst deze DirectX installeren en dan de Catalyst 6.9-driver voor je videokaart.

Zorg verder dat Fast Writes in het BIOS op Disabled staan. Deze zorgen alleen maar voor problemen icm Radeon-kaarten.

Laatst bewerkt:
En je hebt Catalyst 6.9 er op staan?

Op de juiste manier installeren lees je hier:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=257902

Verder kan je ook DirectX9c October2006-update installeren. Die vindt je hier:
http://www.microsoft.com/downloads/...78-3c9b-44dc-b8be-46783bcac3cb&DisplayLang=en

Je kan dan het beste eerst deze DirectX installeren en dan de Catalyst 6.9-driver voor je videokaart.

Zorg verder dat Fast Writes in het BIOS op Disabled staan. Deze zorgen alleen maar voor problemen icm Radeon-kaarten.

Bedankt, zal het proberen!

Weet er iemand van voltages van die kaart. Ik kan ze nergens vinden. Moederbord ondersteund nl geen 3,3 volt AGP.

Weet er iemand van voltages van die kaart. Ik kan ze nergens vinden. Moederbord ondersteund nl geen 3,3 volt AGP.

Dat las ik ook inderdaad dat deze mobo's geen 3,3 volt ondersteunen. Echter is deze als ik het goed gevonden had 1,5 volt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan