AGP / Build in

Status
Niet open voor verdere reacties.

MemyselfandiNL

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Hallo
Mijn vader heeft een nieuwe pc gekregen en daar zit een build in Videokaart in

er is ook een mogelijk om een AGP videokaart in te bouwen
ik heb geprobeerd om de AGP videokaart in te bouwen maar toen kreeg ik opeens helemaal geen beeld meer ?

moet ik soms eerst de build in videokaart uitzetten en hoe werkt dat ?

Bedankt

Trevis

Dat regel je in de BIOS, daar kom je door tijdens opstarten op DEL te drukken. Hier kan je die on-board kaart uitzetten.

Start de machine op ZONDER de losse kaart en druk tijdens de opstart herhaaldelijk op DE toets om in het bios te komen. WELKE knop dat is is biosafhankelijk:

Esc
F1
DEL

maar ook ander toetsen zijn mogelijk (da's een kwestie van uitproberen of in de handleiding bij de pc opzoeken)

Ben je eenmaal IN het bios zoek dan naar het scherm waar je een regel leest zoals bijv.

Video onboard : Enabled

of woorden van soortgelijke strekking.

Verander het woord Enabled in Disabled en verlaat het bios met "bewaren" : veelal de F10 toets, gevolgd door een boodschap als : Exit setup and saving changes?, m.a.w. bios verlaten met bewaren van veranderingen? Kies vanzelfsprekend ja.

Laat de computer opstarten en er gebeurt helemaal niets: dat klopt want er is geen videokaart meer aanwezig.
Zet de pc uit en druk de AGP kaart in het slot.
Start op en je zal theoretisch een vrij beroerd beeld krijgen.
Dat komt omdat de juiste drivers dan nog niet zijn geinstalleerd. Dit moet je dan doen met behulp van de bij de videokaart meegeleverde CD.

Als je mazzel hebt, pikt Windows de kaart in een keer wel goed op en heb je theoretisch geen externe drivers meer nodig.
Die kun je dan wel installeren voor aanvullende (leuke) maar vaak ook onnodige extraatjes.

Suc6!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan