AGP en PCI-E tegelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartek0811

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Kan je 2 Videokaart tegelijk draaien dat er 1 in AGP slot zit en andere in PCI-E ?
Ik wil er aan elke videokaart een beeldscherm aansluiten.
Zou dat lukken ?

Nee !! dan gaat je moederbord ook kapot van ! ! niet doen ! ! :P

en hoe zit het met de ASRock 939Dual-SATA2 . heb gehoord dat je er 3 kaarten teglijk kan draaien , een AGP , PCI-e en PCI op verschillende monitors. Maar niet met Crossfire of SLI ( heb ik ook niet nodig )
Zou dat lukken ?

Er wordt heel hard nee geroepen, maar waarom weet ik niet. Volgens mij kan het nl. wel het kon al in windows 98 voorwwarde is dat er minimaal beide de beeldkaarten pci moesten zijn. Volgens mij is dit niet verandert.
Je kan zelfs 10 beeldschermen aan 1 pc hangen met elk een eigen applicatie. Zie onderstaande link.

http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/techniek_techniek/dualmonitor.aspx

http://www.microsoft.com/Belux/nl/windowsxp/tips/dualview.asp

Het gaat hier om een AGP en een PCI-e slot. Niet over twee PCI sloten.

en hoe zit het met de ASRock 939Dual-SATA2 . heb gehoord dat je er 3 kaarten teglijk kan draaien , een AGP , PCI-e en PCI op verschillende monitors. Maar niet met Crossfire of SLI ( heb ik ook niet nodig )
Zou dat lukken ?

Waarom je nu Crossfire en SLI noemt, heeft toch niets met dit bord te maken?

En aangezien de PCI-e door de northbridge wordt gestuurt en de het AGP slot door de southbridge, kun je denkelijk wel die 2 kaarten tegelijk gebruiken.
Zou voor de zekerheid dit vragen aan je hardwareleverancier.

De meeste borden die deze 2 sloten hebben, gebruiken een gedeelde connectie, maar dan wordt die AGP een AGI slot genoemt, bij Asrock althans, en draait die PCI-e op de 4x snelheid, de snelheid van de AGP.

Overigens kun je altijd een AGP of PCI-e, samen met een PCI kaart gebruiken.

Je kan een PCI idd samen laten werken met een AGP of PCI-E kaart,

Bijv een videokaart, en een TV kaart heb ik ook, dat kan, maar

Voor AGP sloten heb je alleen videokaarten en voor PCI-e ook, dat bijt elkaar, 2 PCI-E kaarten kan ook niet zonder CF of SLI. als je een dan wat langzamer draait dan de ander zou het zomaar kunnen dat je ene piep hoort en een PC die uitvalt of ineens artifacts gaat vertonen,

Dus

AGP+PCI=Goed
PCI-E+PCI=Goed
PCI-E+PCI-E+CF of SLI=Goed
AGP+PCI-E=Fout
PCI-E+PCI-E Zonder CF of SLi=Fout

AGP+PCI-E=Fout
Omdit nu als waarheid te gaan beschouwen.:confused:

Dat moet kunnen, zie mijn voorgaand bericht.

Op dat bord kun je zelfs die 2 in een SLI opstelling laten werken, maar dat hoeft niet, lees er hier er meer over, maar zoals het daar ook staat, ze worden beide native ondersteund, oftewel, je kunt ze beide tegelijk gebruiken.

Mooi het kan dus wel.
Maar nou vraag ik me af of het crossfire ook aan zou kunnen want ik heb hier een ati kaart en die is AGP.

(voor mij is SLI en Crossfire helemaal nieuw , ik was er nooit er aan toe om iets over te lezen)

en nog een klein vraagje

kan je dan (als die bordje crossfire ondersteund )
X800GTO (agp) samen met X1950 (pci-e) laten werken ?

Nee, dat gaat niet, de GPU's moeten wel gelijk zijn, zoals je kunt lezen in die link die ik gaf, waar ze een SLI opstelling hebben gebrouwseld.

Overigens heb je bij CF een connector die de link verzorgd, en meestal is er ondersteuning voor de één, niet voor beide, in dit geval voor SLI

Maar het ging toch om meerdere monitoren erop aan te sluiten?

Maar het ging toch om meerdere monitoren erop aan te sluiten?
Jah ,

Dus je kan eigenlijk wel X800Gto en X1950 aansluiten ZONDER samen te laten werken (denk aan CrossFire ) en daar op paar monitoren aansluiten

Dat lees ik in diverse topics, alleen gaf ik al eerder aan, vraag het voor de zekerheid bij je hardwareleverancier, als je nog een kaart aan moet schaffen.

Maar als je alles nog aan moet schaffen, tja dan wordt het een ander verhaal, die 939 socket is al aardig over tijd.

Kan je 2 Videokaart tegelijk draaien dat er 1 in AGP slot zit en andere in PCI-E ?
Ik wil er aan elke videokaart een beeldscherm aansluiten.
Zou dat lukken ?

Je kan op 1 videokaart toch ook 2 monitors aansluiten?? Waarom zo moelijk doen?

nou ik denk als je 2 kaarten hebt is het beter om op een monitor (met sterkere kaart) games spelen en op de 2de video film kijken zonder dat je fps naar beneden gaat. (ik doe dingen te gelijk en soms kan 1 videokaart het niet echt aan.

Nee, dat gaat niet, de GPU's moeten wel gelijk zijnQUOTE]

Daarom, een PCI-E kaart heeft nooit de gelijke waarde als een AGP kaart, Die snelheden zijn cerschillend drom dacht ik dat kan niet,

een Geforce (voorbeeld) 7600 GT PCI-E is sneller (fracties) dan een AGP Geforce 7600 GT :confused:

nou volgens mij kan dat echt niet 1 agp kaart en 1 pci-e :confused: dan gaat je moederbord toch naar de *****.

Als mensen nu eens zouden lezen, het staat gewoon in die link.:confused:
As we all know SLI is always said to meant for the PCI Express interface. In this experiment, we will find out if AGP can support SLI. In this test, we will use the famous ASROCK 939DUAL-SATA2 based on ULi chipset. It is the ideal test platform as it supports both native AGP and PCIe slots.

This is our set up for the test
CPU:AMD X2 3800+(2000Mhz)
MB:ASROCK 939DUALSATA2 @P2.30
RAM:DR400(200Mhz)
HDD:M牌200GB*2(RAID0)6L200MO<放系統>
S牌 梭魚10 320GB (3AAE)<應用放程式>
LAN:8139
SATA卡:sil3132(PCIex1)<接系統碟> AND sil3112(PCI)<接DVD-RAM>
TV CARD:T300
Graphics cards
Winfast PX6600GT@475Mhz/450Mhz(DDR900)
Winfast A6600GT@475Mhz/450Mhz(DDR900)