AGP Kaart, als PCI?

Status
Niet open voor verdere reacties.

emerica

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2005
Nou, ik heb sinds een dag of 2 een nieuwe 3dkaart, de XFX 6600gt 128mb AGP. Installeren ging allemaal prima enzovoort. Maar, ik kwam erachter dat mijn kaart wordt herkend als PCI. Terwijl hij gewoon in het AGP-Slot zit.

http://img229.imageshack.us/img229/215/pci1ig.jpg

^Daar te zien. Nou zou het me niets uitmaken als het daar staat, en de kaart draait goed. Maar, ik heb HalfLife2 en Day of Defeat gedownload, en ik kan ze allebei niet draaien. Het proces wordt wel gestart, maar er gebeurt niets. Als ik dan op Ctrl+Alt+Del druk, dan staat hl2.exe ertussen, maar bevroren. Het geheugengebruik blijft steken rond de 12, 13mb. Heeft iemand enig hoe dat kan?

~Mike

Da's wel heel vreemd, bij mij wordt gewoon AGP 8x aangegeven. Is het niet toevallig een PCI-E kaart? Misschien een vreemde vraag, maar toch...
Je hebt trouwens een hele mooie achtergrond... mag ik die van je hebben, dan zet ik em op hulptools.nl... :o

Thanks bro ! Ik zal eens kijken, ik heb hem niet zelf gemaakt, maar ik ben verliefd op het plaatje :D

http://ic1.deviantart.com/fs7/i/2005/224/1/1/Devotion_by_h16.jpg

Here you go.

Enne,, ff ontopic: De doos van de kaart zegt AGP, Mijn mobo [een ASRock k8upgrade 1689[ zegt ook AGP, dus het lijkt me heel sterk dat het een PCI kaart is. Thanks for your comment tho.

Iemand nog ideeën?

You don't have permission to access the page at http://ic1.deviantart.com/fs7/i/2005/224/1/1/Devotion_by_h16.jpg. Please consult our help library if you need any assistance. :(

Het is trouwens wel heel maf dat de kaart als pci wordt beschouwd. Heb je alle drivers van het moederbord wel geïnstalleerd na het installeren van windows?
Staat er niet ergens een biosinstelling verkeerd?

Heh ik weet het. Regel eens wat hulp voor me :P J/k.

Weet iemand nog iets please ? :(

Geplaatst door Sarvo

Heb je alle drivers van het moederbord wel geïnstalleerd na het installeren van windows?
Staat er niet ergens een biosinstelling verkeerd?

Al eerder opgemerkt ;)

Geplaatst door emerica
Um, de VGA drivers an het mobo staan erop, en ik heb de nieuwste nvidia drivers erop gepleurd.. :(

En wat zou er in de bios verkeerd moeten zijn? Alles staat op normaal, "primary graphics adapter AGP". Wat raar is, als ik optimal doe, staat hij op PCI in de bios..

Wacht even... ik denk dat wel daar het probleem hebben.
Heb je een onboard videokaart? Schakel deze eerst even handmatig uit in de bios (als dat niet al gebeurd is) en verwijder ALLE vgadrivers die zich in de pc bevinden. Start de pc opnieuw op en installeer dan ALLEEN de nvidiadrivers.

Ja dat heb ik inderdaad ! Ik krijg weer hoop :) Oke, en hoedoe ik precies wat jij zei? Hoe schakel ik mijn onboard kaart handmatig uit? En hoe kan ikkijken waar nog drivers van mijn onboard kaart zitten?

Net even herstart om voor je te kijken (bijna 31, ik onthou het allemaal niet meer :p). Ga in de bios naar advanced en dan staat daar waarschijnlijk wel een regel met onboard devices configuration. Als het goed is kan je daar de onboardvideokaart uitschakelen.
Het kan zijn dat het bij jouw bios net even anders zit, maar het zal ongeveer overeen komen.

Als dat goed zit (dus de kaart op disabled) herstart je de pc en ga dan naar het configuratiescherm en kies dan software. Verwijders alles dat ook maar iets met nvidia en evt. een ander merk (ati, s3 (savage)) te maken heeft.
Herstart de pc weer en installeer de nvidiadrivers.
Ik hoop dat dat het probleem oplost.

Hm. Er staat nergens dat ik dat ding uit kan zetten, en er staat dat er maar 1 videokaart geinstalleerd is, de 6600gt. Dus ik geloof dat die andere drivers er helemaal niet op staan ofzo? En ik weet niet waar ik dat onboard ding uit kan zetten. Niet in de bios in ieder geval.

Verwijder dan eens alle drivers die iets met je videokaart te maken hebben en installer de nvidia drivers eens opnieuw...

Ik heb al vaak bij apparaat beheer bij mn videokaart "Stuurprogramma verwijderen" gedaan. Maar dat helpt niet.. Heb je geen idee waar die andere drivers zouden kunnen staan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan