AGP-kaart in AGP-slot wordt aangeduid als PCI-slot

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Ik heb een Shuttle XPC systeem van 2005 met Windows XP SP3 met een geïntegreerde Video-adapter op het moederbord.
Op dit bord zit een vrij AGP8x slot en daarvoor heb ik een eenvoudige SVGA GeForce 6200 AGP8x grafische kaart gekocht.

Via Windows heb ik de oude apparatuur buiten werking gesteld en de oude software verwijderd.

De nieuwe kaart wordt met de juiste naam aangemeld maar op de PCI-bus als apparaat 0 (nul) met functie 0 (nul) en niet op de AGP positie. De ondersteunende software vindt het apparaat niet (en omgekeerd).

Heeft er iemand enig idee wat hier aan de hand is?
(met de zoekterm AGP vind ik niets op Help Mij.)

Jaap

Topic verplaatst van aankoop nieuw systeem/upgraden---->videokaarten.

Succes met je vraag.:thumb:

Check in je bios of je onboard kaart staat uitgeschakeld. Normaal gesproken gebeurt dit ook automatisch. In je bios kan je ook kijken naar je agp instellingen.

Na het de eerste keer na installatie opstarten heb ik in de BIOS de AGP instellingen aangezet en op de juiste waarden ingesteld.

Volgens de fabriek had ik NIETS moeten doen en had ik de machine zelf de waarden moeten laten invullen?? Zij geven de schuld aan onvoldoende vermogen om de kaart te voeden, maar ik heb de lichste kaart gekozen die er te krijgen is voor deze machine (Shuttle XPC).

Voorlopig heb ik het een en ander teruggebouwd en gaan we eerst verder informatie inwinnen. Volgens mij is namelijk een AGP-aansluiting ook een PCI-aansluiting en daarom wordt die als zodanig gemeld.

Even afwachten maar.

===================
Inmiddels is de installatie gelukt. In de BIOS stond AGP voltage op 'auto', dat bleek niet goed te werken. Voltage handmatig in de BIOS aangepast.
===================

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan