AGP kaart met omgedraaide aansluiting?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Hoi allemaal,

Ik heb een probleempje: ik heb een AGP-kaart uit een andere pc gehaald (compaq deskpro EN) en die in mijn eigen pc proberen in tebouwen... maar de aasluiting zit verkeerd om (eerst het stuk met minder aansluitingen, dan een gaatje, en dan het stuk met meerdere aansluitingen). Of de aansluiting op mijn moederbord zit verkeerd om... als ik de kaart aansluit (dus met de aansluiting voor het beeldscherm naar binnen) wil de computer niet aan... heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Moederbord: Asrock K7S8XE+
Videokaart: ATi.... (iig uit 1998)

Robert-Jan

Ik heb zo'n vermoeden dat je een PCI videokaart te pakken hebt. Probeer het eens in een PCI slot te steken.

Hij past niet in de PCI aansluiting.... bovendien staat er op de kaart een paar keer AGP... De aansluiting van PCI is qua stuk met veel aansluitingen, gat, stuk met weinig aansluitingen hetzelfde....

dan heb je eenoudere AGP kard de kaart heevt een andere vormaat net als met sdr ram en ddr

sorry maar ik denk dat je die kaart en nooit in zal krijgen

Het kan idd kloppen dat mijn moederbord alleen 4x en 8x agp kaarten accpeteerd... en dat die andere agp kaarten 2x zijn... of vergis ik me nu helemaal?

Ik ga er vanuit dat dit klopt, ik zit nu met een 2Mb PCI-kaart, en die is eigenlijk wel aan vervanging toe... heeft iemand ideeën waar ik op moet letten, ik heb geen idee van wat voor merk etc goed is... ik heb tot €50,= te besteden.

voor 50€ kan je niet echt een game kaart kopen
maar er zijn wel kaarten voor die prijs

Dat snap ik, maar is er iets waar ik op moet letten... bijv wel/ geen video-out, digital out (of zoiets), welk merk kaarten maakt die niet goed werken... etc...

oke wat ben je er gaa je er alemaal me doen gamen of alleen in windows gebruiken

Er bestaan nogal wat verschillende soorten AGP sloten.

agp_connectors.jpg

Ik wil er alleen mee in windows werken, en er lichtere spelletjes (RCT, Age of Empires II, etc) op spelen. Ik heb een AGP aansluiting waar alleen 1.5 volt 4x AGP en 8x AGP kaarten in kunnen.

En als ik je eerst bericht lees, is de kaart een 3,3 Volt, die gaat dan in elk geval niet werken in jou pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan