AGP of PCI-express??

Status
Niet open voor verdere reacties.

HAMMAR

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
JOEPIE!, vakantiegeld binnen dus straks een nieuwe videokaart kopen!

Alleen begrijp ik niets van het verschil AGP of PCI-express.

Kan iemand mij dat uitleggen??

HAMMAR

PCI-Express is de nieuwe variant en x keer sneller. Als je nu nog AGP kaart koopt, is dat geen slimme actie tenzij je tevreden bent met je moederbord etc.

Ik zou PCI-Express pakken, moet je misschien nieuw m-bord bijnemen, maar dan kan je wel vooruit.

Mocht je dat nie doen en je moederbord gaat kapot over een jaartje, zit je of met die kaart te kijken, of je moet een (dan misschien zeldzaam) moederbord zien te score.

Pci-express is nl in een opmars. Zou het zeker gebruiken. Heb het ook in me laptop zitten zelfs...

kijk ligt eraan wat je moederbord ondersteund pci of agp de meeste nu zijn nog agp maar in toekomst niet meer.

maar voor welke kaart ga je ?

en wat is je moederbord? kan ik kijken of je agp of pci aan kan!:cool:

pci is gewoon nieuwer agp is oud en pci neem de plaats ervoor in verder weet ik het ook niet precies!;)

Hoi,

Een half jaar geleden kocht ik een een nieuw systeem met o.a. een MSIK8N Neo2 DDR400 AGP8x mobo, een 256 XFX Geforce FX5700 LE AGP8x videokaart, een AMD Athlon 64 3500+processor en 1024 Mb geheugen.

Die videokaart is echt een waardeloos stuk ******, helaas wist ik dat toen niet.

Ik wil nu deze kopen:

http://www.paradigit.nl/pdf/10009106v.html

Maar ik sta open voor suggesties hoor!

HAMMAR

als je pci express wilt, moet je ook nieuw moederbord kopen. nu heb je vrij nieuwe onder delen nog. dus ik zou t wel weten, nieuwe kaart en mobo. kan je voorlopig vooruit... en oude mobo verkopen..

Is inmiddels opgelost, bedankt.
Ik heb een andere videokaart gekocht en alle spellen draaien inmiddels prima.

Bedankt voor jullie adviezen.

HAMMAR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan