AGP Port kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randy83

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2005
Ha Luitjes,

Ik heb een probleem. Elke keer als ik een filmpje af wil spelen crashed mijn computer. Als ik mijn AGP-kaart vervang door een PCI, dan werkt het wel allemaal. Nu heb ik zojuist een nieuwe AGP-kaart gekocht, en het probleem blijft zich herhalen. De fout ligt dus waarschijnlijk in de AGP-Port.

Iemand enig idee hoe ik dit kan checken?

De fout kan ook nog zeker bij de videokaart liggen.

Breng deze eens terug naar de winkel waar je die gekocht hebt en vraag om een nieuwe om te testen.

Geplaatst door killermenace
De fout kan ook nog zeker bij de videokaart liggen.

Breng deze eens terug naar de winkel waar je die gekocht hebt en vraag om een nieuwe om te testen.

Dezelfde fout treed op bij 2 verschillende AGP-kaarten, dus een fout bij die kaarten lijkt mij uitgesloten.

Hoe staat je AGP ingesteld in het bios?

Jup, hij geeft ook verder wel beeld in wondows enzo, alleen als hij echt moet gaan werken (videos afspelen) lijkt hij het niet aan te kunnen...

Nog even wat andere info vanuit mijn BIOS:

AGP Aperture size: 64M
AGP-4x mode: enabled
AGP Driving control: Auto
AGP Master 1 WS Write: Enabled
AGP Master 1 WS Read: Enabled

Kan je de AGP Aperture size verhogen naar 128Mb? Zo ja probeer dit eens. De nieuwe kaarten hebben minimaal 128Mb en een AGP 8X mode.

Nieuwste chipset-driver voor je moederbord ook even installeren.

Geplaatst door vanzwam
Kan je de AGP Aperture size verhogen naar 128Mb? Zo ja probeer dit eens. De nieuwe kaarten hebben minimaal 128Mb en een AGP 8X mode.

Dat schiet ook niet op, verhogen en verlagen hebben allen hetzelfde effect.

Verder heb ik de nieuweste drivers geinstalleerd, en helpt ook niet echt.

Mensen, het probleem is dat dit het ene op het andere moment is gebeurd, dus lijkt het me allemaal erg onwaarschijnlijk dat het aan de drivers zou liggen.

Het probleem is al opgelost, waarschijnlijk gewoon een downgrade van mijn BIOS...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan