agp slot kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pepethedon

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
ik heb een nieuw moederbord gekocht (msi kt4av) en alles werkt perfect. Behalve als ik er een videokaart indruk. Dan start de pc niet op. De koeling van de cpu slaat aan maar dan hangt hij. Ik maak nu gebruik van een simpel pci videokaartje. Waar kan dit aan liggen????

ik heb een ati radeon 9200 128mb videokaart. Mn moederbord ondersteund 2x 4x en 8x agp

kan aan of je moederbord of je videokaart liggen
kun je niet een ander kaartje erin doen?
en geeft je pc nog een piep of helemaal geen geluid

nou ik heb een speciaal ding erbij gekregen (bij mn moederbord) waarop lampjes staan die aangeven wat er gebeurt, en hij stopt al bij de early chipset intelization"..... en ik heb geen andere AGP videokaarten...Kan het ook zijn dat ik mn bios moet flashen....ik kan me het haast niet voorstellen die versie van het bios komt uit 1999. die videokaart is ook in de periode denk ik in productie genomen.

het moederbord piept ook niet, de cpu koeler slaat aan, en de dvd speler draait 1x

en dat was het

Wordt je videokaart wel ondersteund door je moederbord?
Dan bedoel ik eigenlijk qua stroom toevoer.
Op mijn moederbord (4 maanden oud) kan ik bepaalde videokaarten niet plaatsen.

Een nieuw moederbord die AGP 8x ondersteund, met een Bios versie uit 1999.:8-0:
Dat begrijp ik niet helemaal.
Die van mij had een Bios versie uit 2003.:confused:

ik heb de bios geflashed maar nog steeds niks...hoe kan je zien of de kaart geschikt is voor je mobo?

Handleiding mobo en de handleiding van je videokaart voor de specificaties van je kaart.

na lang zoeken heb ik dit gevonden:

videokaart is:

Merk Xpert Vision - Type: ATI RADEON 9200 SE
- Geheugen: 128Mb DDR 64bits
- Standaard: AGP 8x
- Maximale resolutie: 2048 x 1536 @ 85Hz
- Extra's: TV-OUT

Systeemeisen
- IntelR® PentiumR® 4/III/II/Celeron, AMD® K6/Duron/Athlon®/Athlon XP®
- Compatible met AGP 2X (3.3V), 4X (1.5V), 8X (0.8v) of Universal AGP 3.0 bus configuration (2X/4X/8X).
- 64Mb systeem geheugen
- CDROM (voor software installatie)
- DVDROM (voor afspelen DVD)

------------------------------------------------------------------

mijn moederbord moet dit aankunnen volgens mij:

(uit het boekje)

The agp slot allows you to insert the AGP Graphics card. AGP is an interface specification desinged for the troughput demands of 3D graphics. It introduces a 66MHz, 32-bit channel for the graphics controller to directly acces main memory. The mainbord supports 4x/8x 1.5v AGP card

---------------------------
dan moet het toch willen. 1.5 is toch de standaard voor deze lichte kaartjes.... Ik heb al overal gekekn maar kan niks vinden. Ik heb net ook al alles opnieuw aangesloten maar hij doet precies hetzelfde..

misschien een domme vraag, maar hij heeft altijd in een andere pc gezeten en als ik hem daarin doe doet hij het wel, maar moet ik de kaart dan eerst nog resetten ofzo als ik hem in een andere pc druk :o :o :o :o :o

(LEEK!!!!)

ik heb na lang zoeken op het forum van msi gezien dat het ook aan je voeding kan liggen, maar voor een relatief licht kaartje zoals de ati radeon 9200se 128mb is toch geen hele zware voeding nodig?
ik heb dit bericht geplaatst op dat forum, maar misscihen dat iemand van jullie dit weet?????

"IK heb onlangs een kt4av moederbord gekocht, alles ging lekker totdat ik mijn ati radeon 9200se 128mb erin deed, de pc wou niet opstarten. Er gaan 4 lampjes branden en zo af en toe springt de cpu cooler aan.

Ik dacht dat dit aan stroom toevoer lag maar ik heb de voeding geprobeerd van de computer waar eerst de ati radeon in zat en hetzelfde verhaal. Wel viel mij op dat bij de pc waar hij eerst inzat 2 kabels van de voeding naar het Mobo gaan. Nl. 20-pin connector (net zoals bij mijne) maar ook een vierkant stekkertje met 4-pin.

Kan het daar aan liggen, de specs van mn voeding zijn:

Ac input 100-120V 6A
200-240v 3A
Freq. 50-60hz
max load 300w

--------------------
Dc output
+5v 25A 180w max.
+3.3v 20A 180w max.
+12v 13A 156w max.
-5v 0.3A 1.5w max.
-12v 0.8A 9.6w max.
+5vsb 2.0A 10W max."

alvast bedankt
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

test???

hoe bedoel je?

zon vierkant stekkerjte kan ik niet aansluiten op mn mobo (als je dat bedoelt)

Was even een testpostje van mij, had er een willekeurig topic voor genomen. Had niets van doen met je probleem ;).

Maar nu we hier toch zijn: heb je de interne speaker (die de piepjes weergeeft) wel aangesloten op je moederbord? Normaliter geeft je moederbord altijd piepjes als hij om de een of andere reden geen beeld kan genereren.

ja ik heb hem wel aangesloten, tenminste ik heb nog geen geluidsdrivers ingesteld en als iemand aanmeldt bijvoorbeeld met msn hoor ik een piep uit de kast. Maar hij geeft 4 rode lampjes als ik hem opstart met de videokaart, dat betekend dat de processor niet goed zit of beschadigt is, maar als ik de kaart eruit haal start ie gewoon op......maar voeding, dat zou wel raar zijn toch???

Dat de voeding onvoldoende vermogen heeft lijkt me ook uitgesloten, maar het zou ook een ander probleem met de voeding kunnen zijn.

Er is normaliter wel een verschil tussen de interne speaker (dat is dat ding dat piept in je kast) en je externe speakers. Deze laatste werken met een geluidskaart, de interne speaker is iets helemaal anders. Maar die diagnostische ledjes zijn natuurlijk even goed.

Heb je het probleem ook met andere AGP-kaarten?

nee dat heb ik nog niet geprobeerd, want ik heb geen andere kaarten maar dat vraag ik wel ff aan iemand of ik die kan lenen. maar bij mn pa's pc zit ook een vierkant stekkertje (waarop staat atx 12v) en die heb ik niet, wel op mn voeding maar die kan ik niet aansluiten op mn mobo

Dat stekkertje heeft weinig te maken met je videokaart, het wordt voornamelijk gebruikt bij Pentium 4's en zou wat meer stroom naar de processor moeten leiden. Het enige wat ik voorlopig als oplossing zie, is om inderdaad even een kaartje van iemand te lenen en kijken wat 'ie daarmee doet.

Geplaatst door Steve
Dat stekkertje heeft weinig te maken met je videokaart, het wordt voornamelijk gebruikt bij Pentium 4's en zou wat meer stroom naar de processor moeten leiden. Het enige wat ik voorlopig als oplossing zie, is om inderdaad even een kaartje van iemand te lenen en kijken wat 'ie daarmee doet.
bij amd dan ook heb een asus mombo met een amd
daar zit dat stekkertje ook op het moederbord

Geplaatst door gekky29
bij amd dan ook heb een asus mombo met een amd
daar zit dat stekkertje ook op het moederbord
Dat is weer een ander stekkertje, dan die Steve bedoelt.;)

Kan zijn van niet hoor, het stekkertje verschijnt ook af en toe op AMD-moederborden.

Nou ik heb een ander agp kaartje geprobeerd maar die doet het ook niet, ik kan niet precies zien welke kaart het is maar het is wel een oude kaart met 64mb geheugen. Ik ga wel ff terug naar de computerzaak......:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan