AGP snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

DenniZvb

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2003
Ik heb eenMSI 6154VA moederbord, maar op die site staat 'Supports AGP 4X and AGP 8X'. Toen heb ik het gecheckt met Aida32 en daar geeft die aan dat die alleen 1x en 2x AGP ondersteund.. Welke is nou goed? Ik zou graag een 3d kaart willuh kopuh.. maar die kan max op 2x AGP terwijl er oowk 8x AGP op zit.. Gaat het hierdoor slomer ofzow, omdat de AGP minder is?

ja dan is de kloksnelheid minder snel waarmee hij bewerkingen kan uitvoeren.
8x is idd dus sneller als 2x

Inderdaad AGP2x is langzamer dan 8x. Tegenwoordig worden er bijna alleen nog maar (kwaliteits) videokaarten verkocht met AGP 4x en 8x support. In theorie zou AGP 4x 2 keer zo snel moeten zijn dan AGP 8x, maar helaas is daar erg weinig van te merken.

Mocht je een nieuwe kaart willen kopen, kan je natuurlijk hier altijd om advies vragen. :)

ga er gerust van uit dat als MSI schrijft dat het linksom is en Aida32 zegt dat het rechtsom is, dan MSI gelijk heeft, ZIJ hebben het mobo immers gemaakt.............

Wat wel een opties zou kunnen zijn is het feit dat Aida aangeeft hoe jij de AGP snelheid in het bios van je machine MOMENTEEL hebt staan, maar dan geeft Aida ook de "hint" dat het mobo meer aankan als in de bios momenteel staat ingesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan