AGP soorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Misanthropist

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2004
Misschien had ik dit bericht bij de moederborden-sectie gemoeten, maar ik heb het bij videokaarten neergezet, omdat het mijn videokaart betreft.

Ik ben er gisteren (de hard way) achter gekomen dat er meerdere AGP-soorten bestaan. Ik had er wel iets van gehoord, maar nooit gezien of mee bezig gehouden.

Ik heb op dit moment nog een Diamond Viper V550 in mij pc zitten:
v550blk.gif

en ik wil deze vernieuwen om gewoon filmpjes op internet behoorlijk af te kunnen spelen. Ik heb waarschijnlijk een gebrek aan videogeheugen, vandaar dat ik een nieuwere videokaart wil.

Tot welke videokaartenserie ongeveer maakten ze gebruik van deze AGP-vorm (zie afbeelding)?

Dit lijkt me een normale AGP kaart.
Wat bedoel je met verschillende AGP soorten?
AGP 2x, AGP 4x, AGP 8x soms?
Of AGP-Pro?

Wat voor type moederbord heb je?

Het enige verschil is dat de bovenste kaart niet het volledige AGP-slot gebruik.
Het "haakje" op het onderste plaatje gaat niet het slot in.

Nogmaals wat voor moederbord heb je?
Dan kunnen we even kijken wat je er precies in kunt hebben.:)

PS welkom op Helpmij.:)

Geplaatst door crash
Het enige verschil is dat de bovenste kaart niet het volledige AGP-slot gebruik.
Het "haakje" op het onderste plaatje gaat niet het slot in.

Nogmaals wat voor moederbord heb je?
Dan kunnen we even kijken wat je er precies in kunt hebben.:)

PS welkom op Helpmij.:)
thanx :)

Ik heb eerlijk gezegd geen idee welk moederbord ik exact erin heb zitten. het gaat iig om een Pentium 2 400 MHz, dus wat dat betreft kan je een aardig beeld vormen.

Momenteel heb ik die Viper V550 erin zitten (die van het bovenste plaatje ja en past precies) en een nieuwere kaart (zoals daaronder aangegeven) past dus niet.

Ik wil eigenlijk een simpele 64MB videokaart aanschaffen om mijn systeem wat te ontlasten bij het afspelen van fimpjes en films. Momenteel heb ik nameijk die V550 16MB met een Voodoo 1 erin zitten, vandaar...

Ik zit nu niet thuis, maar kan je wel laten zien wat het verschil is tussen de agp slots:

ik heb zeg maar zo'n agp slot:
gqea70.jpg

en niet een agp slot als deze
gjea51.jpg

wat is een AGP ? wie kan me dat ff uit legen ? want ik heb een game dat heet Lineage II :d en ik heb geen idee of het een leuk spel is wnat hij vraag om me AGP aan te zeten. dat wil ik wel maar moet ik eerst weten hoe en wat het is. ik ben wel goed met pc`s en zo maar heb er nog nooit van http://www.lineage2.com/gehoord vaag:confused: gr Dark:thumb: zie hier de link van de game

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan