Agp videokaart of Pci videokaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pakos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pakos

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2008
Vorige week nog is mijn onboard videokaart kapot gegaan. Dus de contacten van binnen zijn kapot. de pinnetjes enzovoort..
Nu wil ik een videokaart die past bij mijn Agp slot, Of Pci slot.

Nu is er een heel groot vraag waarop ik graag een antwoord wil weten namelijk!!..
Als ik de videokaart in mijn moederbord zet bij de Agp slot of Pci slot..
Dat hangt weer af van welke soort videokaart ik natuurkijk heb..

Zie ik dan gelijk beeld? of moet ik tog nog de driver installeren?..
Want hoe moet ik de driver installeren als ik geen beeld heb?... :(

Sorry maar ik kom er echt niet uit, straks is het zonde van mijn geld als ik een videokaart koop.
Je hoort tog gewoon gelijk beeld te zien of tog niee??'
Ik hoop dat jullie me eruit kunnen helpen.. het zou moeten kunnen tog?

Alvast bedankt,
Gr Wastef,

als je een losse videokaart koopt is deze vaak beter...
deze kun je in je PCI(e) of je AGP slot aansluiten en dan doet hij het....

drivers kun je gewoon met beeld installeren. voor beter werken van de kaart moet je de drivers instaleren DACHT IK

als je zegt welk moederboard je hebt kunnen wij zo voor je opzoeken of je PCI(e) of AGP nodig bent :thumb:

Zie ik dan gelijk beeld? of moet ik tog nog de driver installeren?..
Want hoe moet ik de driver installeren als ik geen beeld heb?... :(

Drivers zorgen alleen voor een betere werking van de videokaart. Deze stuurprogramma's zorgen ervoor dat Windows optimaal communiceert met de hardware, en op deze manier kan Windows volledig gebruik maken van de mogelijkheden van de videokaart. Zonder drivers heb je wel beeld hoor, dat is geen probleem. Maar vaak kun je zonder drivers maar een lage resolutie als maximale resolutie kiezen, en zodoende zie je alle pictogrammen erg groot. Als je dan drivers geinstalleerd hebt, dan kun je bijvoorbeeld weer een hogere resolutie kiezen om op te draaien. :)

drivers kun je gewoon met beeld installeren. voor beter werken van de kaart moet je de drivers instaleren DACHT IK

Klopt. :)

Bedankt voor het antwoorden DoRcO, Michael4446.

De model van moederbord is: GA-8S661FXM-775
Dus als ik het goed heb begrepen zie ik gelijk beeld bij het aansluiten van een videokaart.
Zie ik gelijk beeld als ik het videokaart bij het Agp slot aansluit zowel als Pci slot?
Het maakt niet uit tog waar ik het videokaart aansluit bij Agp slot of Pci slot..
Ik zie tog gewoon bij beide beeld..?

Ik weet wel dat je voor alle twee sloten apparte videokaarten voor nodig heb.!!!!!!
Voor het geval dat jullie denken dat ik het begrijp :D

Alvast bedankt,
Gr Wastef,

Bij zowel AGP als PCIe zie je, als er geen hardware defect is en alles juist is aangesloten, gewoon direct beeld. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan