agp

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaake

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2002
als ik in het programma AIDA32 kijk staat mijn AGP status op disabled,ik heb een asus ge-force 4200 ti videokaart,en mijn moederbord heeft 4x AGP moet ik dit niet veranderen,en zoja hoe ?

Kijk in de bios en zet 'm daar op enabled. Met een beetje "pech" heb je al die tijd op een onboard kaart gewerkt ( :D ) .

Zet tegelijk in de Bios de onboard video op disabled. Vergeet niet om de bios uit te gaan middels "saven".

Laat AIDA32 nu nog maar eens naar je systeem "kijken".

"When I check my AGP status, it says it is disabled?
A) Most likely you might need to update your motherboard chipset driver. Usually if your motherboard chipset driver is not installed correctly, it will say AGP status disabled. Make sure your AGP aperture size is above 16 or AGP will be disabled automatically."

Bron

Groetjes,
Bennie

Mischien een fout van Aida32.
Ik ga ervanuit dat je gewoon beeld hebt?
Kan je spellen normaal spelen?

Ga eens naar;
Start>uitvoeren>(type)dxdiag>beeldscherm en kijk hier wat voor videokaart er aangegeven wordt.

ja alles werkt gewoon en ik kan ook spellen goed spelen.als ik ook in de bios kijk kan ik alleen agp selecteren en niet 4x.ik heb overigens geen drivers van het moederbord geinstalleerd.

kan, dat je alleen maar AGP kunt selecteren maar even belangrijk is ook de vraag of er in dat menu ook een regel staat met "onboard video" (o.i.d.) en vooral ook wat daar ACHTER staat : disabled of enabled.

ik heb geen onbaord video en via dxdiag geeft hij gewoon nvidia geforce 4200 ti aan als videokaart

dan is mijn gokje n.v.t.

Je zou de SisoftSandra ook eens naar de hardware kunnen laten kijken. (SisoftSandra is een soortgelijk progje als Aida32)

Geplaatst door jaake
ja alles werkt gewoon en ik kan ook spellen goed spelen.als ik ook in de bios kijk kan ik alleen agp selecteren en niet 4x.
Staat er niet zoiets als "AGP transfer mode"?

nee het enige wat ik kan selecteren in de bios is agp of pci als kaart,en er staat niks over on-board video,waarschijnlijk omdat dat er niet op zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan