AGV Free en Tunderbirth

Status
Niet open voor verdere reacties.

pagigoli

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2011
Berichten
32
Zopas installeerde ik AVG Free. Voor mijn mails gebruik ik Thunderbirth. Ik heb een abonnement op Telenet.

AVG installatie lijkt gelukt te zijn, maar als ik Thunderbirth open krijg ik een melding : " Email scanner kan geen berichten scannen omdat de verbinding gecodeerd is "

Ik weet niet wat dit betekent, ik dit kan dus zelf niet oplossen.
Wat wil dit zeggen en hoe te verhelpen?
 
Lange Pier, ik zal het een van de dagen eens proberen. Vandaag nog met Spybot gedaan...geen resultaat.
Het is toch iets eigenaardigs. Al jaren lang, op mijn vorige pc, met Windows XP gebruikte ik AVG én Thunderbirth...nooit geen problemen. Vorig jaar een nieuwe pc gekocht (met Windows 8.1). Daar was een paar maanden gratis McAfee bij. Ik wou eens zien of dat zo erg verschilde van het gratische AVG en heb dan een abonnement van een jaar betaald voor McAfee. Dat is nu verlopen. Hier ook geen probleem met Thunderbirth. Eigenlijk zag ik geen meerwaarde voor deze McAfee tegenover de gratis AVG. Dus heb ik eergisteren AVG opnieuw geïnstalleerd. En dan dus het gemelde probleem met Thunderbirth...
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je het bij AVG zoeken, duidelijk.

Kijk eens in die gratis versie of je de email instellingen wel goed hebt staan.
Het kan zelfs een conflict zijn tussen AVG en een ander proggie. Wellicht is er nog iets niets goed uitgezet van McAfee, dus dat er op de achtergrond nog steeds iets loopt van McAfee.
Dat is altijd gedonder met die proggies die ze bij aankoop er al op hebben staan, dat zou verboden moeten worden!!

Lees dit maar eens: http://www.avg.com/nl-nl/faq.num-3514

Of dit:

Het onderdeel AVG E-mail Scanner beschermt uw e-mail volledig tegen virussen, spyware en spam.

Ga als volgt te werk als u gebruikmaakt van een op POP3-/SMTP-/IMAP-e-mailclient en er een probleem optreedt met de aflevering van e-mail of als u de e-mailscanner om een andere reden moet uitschakelen:

Open het AVG-programma.
Klik op E-mails.
Zet in het gedeelte E-mail Scanner beide schakelaars van INGESCHAKELD op UITGESCHAKELD.
Klik op Instellingen, vouw het subitem E-mail Protection uit en vervolgens het subitem Servers :
• Dubbelklik op POP3, selecteer AutoPOP3 en schakel in het rechterdeelvenster het selectievakje Deze server activeren en gebruiken voor het verzenden/ontvangen van e-mails uit.
• Herhaal deze stap voor alle gedefinieerde servers.
Klik op OK om de wijzigingen op te slaan.

Ga als volgt te werk als er problemen zijn met de antispamfunctie en u Anti-Spam tijdelijk moet uitschakelen:

Open het AVG-programma.
Klik op E-mails.
Zet in het gedeelte Anti-Spam de schakelaar van INGESCHAKELD op UITGESCHAKELD.

Schakel de uitgeschakelde functies zo snel mogelijk weer in.
 
Laatst bewerkt:
Alles wat gesuggereerd werd geprobeerd. Ook AVG verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Maar geen verschil : de melding blijft komen...Nu, via mijn Telenet-abonnement worden mails door Telenet gescand...ik zoek wel verder, wacht nieuwe suggesties af, bedankt degenen die al reageerden...we zien wel...Wat ik nu, een dagje later, wel zie: de melding komt niet altijd...soms wel en soms niet. Eigenaardig toch
 
Laatst bewerkt:
Na nog wat nadenken en proberen ( verwijderen...) toch een oplossing gevonden. Avast geïnstalleerd i.pl.v. AVG. En de nieuwe Thunderbird 2015...probleem blijkbaar van de baan. Dank je wel, allemaal !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan