Dan moet je het bij AVG zoeken, duidelijk.
Kijk eens in die gratis versie of je de email instellingen wel goed hebt staan.
Het kan zelfs een conflict zijn tussen AVG en een ander proggie. Wellicht is er nog iets niets goed uitgezet van McAfee, dus dat er op de achtergrond nog steeds iets loopt van McAfee.
Dat is altijd gedonder met die proggies die ze bij aankoop er al op hebben staan, dat zou verboden moeten worden!!
Lees dit maar eens:
http://www.avg.com/nl-nl/faq.num-3514
Of dit:
Het onderdeel AVG E-mail Scanner beschermt uw e-mail volledig tegen virussen, spyware en spam.
Ga als volgt te werk als u gebruikmaakt van een op POP3-/SMTP-/IMAP-e-mailclient en er een probleem optreedt met de aflevering van e-mail of als u de e-mailscanner om een andere reden moet uitschakelen:
Open het AVG-programma.
Klik op E-mails.
Zet in het gedeelte E-mail Scanner beide schakelaars van INGESCHAKELD op UITGESCHAKELD.
Klik op Instellingen, vouw het subitem E-mail Protection uit en vervolgens het subitem Servers :
• Dubbelklik op POP3, selecteer AutoPOP3 en schakel in het rechterdeelvenster het selectievakje Deze server activeren en gebruiken voor het verzenden/ontvangen van e-mails uit.
• Herhaal deze stap voor alle gedefinieerde servers.
Klik op OK om de wijzigingen op te slaan.
Ga als volgt te werk als er problemen zijn met de antispamfunctie en u Anti-Spam tijdelijk moet uitschakelen:
Open het AVG-programma.
Klik op E-mails.
Zet in het gedeelte Anti-Spam de schakelaar van INGESCHAKELD op UITGESCHAKELD.
Schakel de uitgeschakelde functies zo snel mogelijk weer in.