AHCI Port0 ERROR

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartolo

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2010
Berichten
10
Ik heb begin december een Acer Aspire desktop gekocht met daarin een harde schijf van 1TB. Nu kreeg ik gisteren na dat ik terug kwam van een uurtje wegzijn, ineens de melding van windows dat er een probleem is met m'n harde schijf en ik onmiddelijk een back-up moet maken. Dit heb ik gedaan en daarna gaf de melding mij de opdracht om de pc af te sluiten. Toen ik daarna de pc weer wilde opstarten duurde het eerst langer en verscheen vervolgens de melding: AHCI Port0 error, Press F1 to resume. Na F1 gaat het opstart proces verder alsof er niets aan de hand is en verschijnt windows gewoon maar weer met melding over de fout in de harde schijf.
Heeft iemand een idee of hier nog iets mee te doen is? Want het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat de HD al na 3 of 4 maanden de geest geeft. Ik heb de PC destijds gekocht bij het nu failliete IT's... maar met 3 jaar garantie welke door een ander bedrijf geregeld wordt. Nu staat in de handleiding bij de garantie dat bij dit type storing ik de pc moet laten repareren bij de winkel waar ik hem gekocht heb.. wat dus in mijn geval niet meer mogelijk is.

Suggesties?
 
jaja, je kan proberen naar een echte pc winkel in de buurt te gaan die er naar kunnen kijken, anders toch contact opnemen met Acer denk ik.
 
Hoi !

Een HDD die na 4 maanden de geest geeft is echt niet zo ongebruikelijk....

De goedkoopste oplossing is 'n nieuwe HDD te kopen, de kast open te maken, de 2 kabels van de HDD verwijderen, de HDD zelf verwijderen, de nieuwe plaatsen, en de back-up terug zetten.

Een vergissing maken is practisch onmogelijk, en....je bent klaar voor minder dan 50 euri's: http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Harddisks&l2=Serial-ATA&l3=3,5+inch

Als je de PC voor garantie bij Acer aanbiedt ben je 'm tenminste voor 3 weken kwijt, verzendkosten, etc. etc.

Greetz,

Harry.
 
dank voor de reactie... Zelf de hdd vervangen lukt inderdaad wel maar betekent zelf de hdd vervangen niet dat ik m'n garantie kwijt ben?
 
Hoi !

Mogelijk, maar je hoeft het toch niemand te vertellen ?

Zover ik weet zijn zijn Acer's niet verzegeld.

Greetz,

Harry.
 
hier een acer uit 2006 in ieder geval wel hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan