ahhhhh k word gek, waar is alles gebleven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mavri

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2001
Berichten
176
Wil vanochtend mn computer opstarten maar te vergeefs.
Hij komt niet verder dan :
Verifying DMI Pool Data......
Schijffout
(druk toets om opnieuw te starten)

Heb vervolgens in dos ff gekeken (met opstartflop), kan daar vervolgens alles nog zien op C. Maar m'n D&E partitie zijn verdwenen.
Nou interesseerd het me niet zoveel wat er met de c gebeurd, maar d&e staat 40GB aan data op.
Het gaat om Maxtor 80Gb 8mb schrijf van net een jaar oud.
En als ik de installatie schrijf van XP draai, krijg ik wel alle drie de partities te zien, maar deze zijn allemaal leeg (zelfs c:, wat in dos niet zo was).

Ik hoop echt dat dit probleem verholpen kan worden zonder te grote gevolgen.
Thx
 
Laatst bewerkt:
thx voor de link.
heb er een 2e schrijf aangehangen met een os. kan nu wel weer in windows komen. Duurt alleen heel erg lang, comp. tript en flipt aan alle kanten.
Kan de 3 partities van de maxtor schrijf wel zien, maar ze niet benaderen (loopt vast, deze computer, verkenner maakt niet uit). Maar als ik hem ff zo laat staan krijg ik op een gegeven moment de melding:
De schijf in station E is niet geformatteerd. Wilt u de schijf nu formatteren?
:8-0: :eek: :(
(bij de andere partities op die maxtor schijf krijg ik dezelfde melding :mad: :( )
 
re

Hoi,

heb ook ooit zoiets gehad, harde schijf bleek kaduk.
weet dat er een progamma is, get data back , of zoiets,
waarmee je de gegevens die nog te lezen zijn via dat
progamma ,terug kunt krijgen.

Succes

Elmo1
 
heb die HD trouwens net 13 maanden.
zit er 12 maanden garantie op. :confused: hoop dat ie nog 'leeft'
 
Helaas. Heb GetDataBack gedraait, maar in ongeveer elk cluster geeft ie een error. :(
Ik kan hem wel formateren, maar krijg ik dan niet zeer binnenkort weer hetzelfde probleem ???

[Modje] Kan dit topic verplaatst worden naar de HD sectie ??? [/Modje]
 
Verplaats, op verzoek van de topicstarter, naar de harddisk sectie
 
Helaas. Heb GetDataBack gedraait, maar in ongeveer elk cluster geeft ie een error. :confused:
Ik kan hem wel formateren, maar krijg ik dan niet zeer binnenkort weer hetzelfde probleem ??? :(
Misschien dat ie een statische lading heeft gehad, kan dat ?
 
Met Powermax kom ik dos terecht, en kan daar de gehele inhoud van de schijf bekijken.
Kan ik nu het zekerz beste een goede hd eraan hangen en dan via dos alles copieren (en backup'en) ???

Ueeeehhhhh................hoe doe je dat in dos?
(srry ben een dos-n00b)
 
Oh nu de 2e x kom ik zoals ook in de beschrijving staat in dat progammatje.
Krijg daar vervolgens een diagnositc code, DE6A9971, die ik vervolgens op de maxtor site moet opzoeken.
Maar op de site kan ik die code niet terugvinden ?!
 
Ik ben bang van ook, ja.
Jammer dat er niks meer terug te halen valt.
Thx anyway voor de hulp.
 
Ik zit met het dezelfde soort probleem betreft een bepaalde partitie. Spontaan kreeg ik de melding E:\ is niet toegankelijk. De parameter is onjuist. Bij de eigenschappen van de partitie staat 0 beschikbaar en 0 in gebruik. Rechtse muisknop format ja of nee. Partition magic 8.0 zegt dat de partitie volledig vol staat. Zou ik met ghost nog iets kunnen doen?

groeten
wiel
 
Ik heb soortgelijke problemen gehad. Kon toen met PM 8.0 via undelete nog zeer veel terughalen aan data (30 van 40 gig kon ik redden). Gelukkig veel op dvd's als backup gezet. Misschien kan je dit nog eens met PM 8.0 en undelete proberen?

Sterkte
Ton
 
Sorry, was iets te onvolledig. Bij mij gaf hij ook nog aan dat er alleen nog maar een lokaal station was. Mijn partities waren dus verdwenen. Via undelete partition heb ik heel wat terug kunnen halen. Hoop dat dit iets duidelijker is.

Ton
 
Dat is bij mij ook, lokaal station. Maar alleen voor die ene partitie. Ik ga dit zeker proberen.


groeten
Wiel
 
De bootsector is beschadigd. Het programma diskpatch kan deze partitie scannen en geeft dit aan. Het is te repareren volgens de site van data recovery en er staat ook hoe. Disk patch is een demo versie en doet alles tot de laatste stap het kopieeren van een meegeleverde bootsector vanaf een diskette. Kent iemand een soortgelijk programma die dit ook kan? En die het wel doet, al is het maar een keer.


Groeten
Wiel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan