AIO Laptop 1000 - 1500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

falcojugger

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Budget: 1000 tot 1500 euro

Doel: All In One
In eerste instantie heb ik een laptop nodig voor mijn opleiding HBO Informatica.
Maar ik ben nogal een fan dus ik doe van alles met een computer/laptop.
Hierbij valt te denken aan: ontwikkelomgevingen moeten goed draaien, maar op z'n tijd speel ik ook graag een spelletje. Ik wil dan geen gezeur hebben dat die het niet trekt.

Omgeving:
rekenkracht staat voorop, dan maar iets minder stil. alhoewel een laptop niet standaard het geluid van opstijgende vliegtuigen moet hebben.

Assemblage:
Het liefst heb ik hem natuurlijk aangeleverd, maar mocht er een dik prijsverschil zitten in de assemblage dan herzie ik mijn mening misschien wel.

Besturingssysteem:
windows 7 home premium 64bit
al kan hier ook in worden bespaard vanwege licenties die hier nog liggen.

Opties / randapparatuur:
- goede draadloze mogelijkheden
- liefst een SSD erbij, maar vanwege de kosten mag dit ook hybride zijn.
- graag interne dvdreader, maar als het niet kan door HDD's dan een externe.
- tas had ik graag ook erbij gehad.
- scherm moet 15.6" zijn!! resolutie: 1920 x 1080

ik word helemaal gek als ik zoek op internet.
ik kom regelmatig op absurde prijzen als 3000 euro terwijl als ik naar standaard dingen kijk, ik daar ook niet blij van wordt.

De dell XPS lijn is erg leuk, maar heeft vanaf fabriek geen SSD. Ik ken ook geen laptops in die prijsklasse die standaard SSD leveren eerlijk gezegd. De rest van je items kunnen geleverd worden in die lijn, zelfs met i7-2820QM

@Paranoid,

Kanttekening ik zie tweemaal 5400 rpm schijfjes in de link van je ;) maar zeker een prima apparaat:thumb::thumb:

Laatst bewerkt:
sorry wat betreft de SSD, natuurlijk kan er standaard geen SSD bijzitten in deze prijsklasse.
ik bedoelde eigenlijk: als het mogelijk is, dan een hybride erin stoppen.

@paranoid
op zich geen slechte laptop.
reden waarom ik hem nooit zou nemen zijn alle blije lichtjes (oranje) dat werkelijk waar overal vandaan komt.
2 x 320gb op 5400rpm is ook vrij langzaam.
nou weet ik niet wat een quadcore @ 2.0 GHz doet, want ben nog nooit in bezit geweest van een quadcore.
deze computer draait nog steeds op Core 2 Duo @ 3.0 GHz

Hoi,

Misschien is deze wat voor je ? kan altijd nog een hybride of een ssd ingeplaatst worden.

Laatst bewerkt:
Hmm, ik dacht dat het 7200RPM was want andere websites vermeldden dit wel als 7200RPM... MSI website zegt ook 5400RPM dus zal ik het wel mis hebben!

Die van Modag is ook mooi, maar kwam bij Tweakers.net als te duur voor wat hij te bieden heeft uit de test, de MSI werd daar als goed alternatief aangegeven. Maar ook een prima laptop, wel is de videokaart een stukje zwakker (GTX460M vs GTX560M)

Hoi,

Inderdaad een stukje zwakker maar nog altijd rap gezien deze kortom beide goede notebooks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan