AIO upgrade vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexaniji

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.

Mijn schoonvader is binnenkort jarig. Hij heeft een hele oude Toshiba AIO(Windows XP) en wij willen hem een nieuwe AIO cadeau doen.

Op zijn huidige AIO staan allemaal zeer belangrijke bestanden en boekhoud programma's. Ook is hij een persoon die zijn computer door en door kent, en hij zou absoluut geen nieuwe willen als die pc niet EXACT de zelfde bestanden en bestandslocatie heeft.

Al met al, ik ben dus op zoek naar een manier, om de huidige AIO te klonen, naar de nieuwe. Zoals je ziet bij de software die met SSD's word meegeleverd (Samsung Disk Magician). Wij wilde in eerste instantie de Asus ET2230IUT-BF012Q voor hem kopen.

Zou iemand een idee hebben hoe wij dit kunnen doen? Wat wij dachten was, er een losse SSD bij kopen, dmv de ssd alles klonen. En die in die nieuwe AIO zetten. Maar volgens ASUS kon er geen andere HDD/SSD in?

Alvast super bedankt!

Laatst bewerkt:
Windows XP heeft geen support meer dus is het ook vrij onverstandig en onveilig om daar nog verder op te borduren
als hij echt graag nog een beetje deze feeling wil behouden raad ik een Windows 7 omgeving aan.
de stap naar de omgeving van windows 8.1 of zelfs 10 is te groot als ik het zo hoor.

verder zul je zelf handmatig alles over moeten zetten wil je dit voor elkaar krijgen er is geen clone tool die dit voor doet

laat hem eerst wennen aan een nieuwe omgeving terwijl hij nog gebruik maakt van de oude pc en zet zo nu en dan bestanden en programmas over zodat hij geleidelijk over kan stappen naar windows 7 en een nieuw systeem

helaas zal hij echt moeten aan passen
wat de boer niet lust eet hij niet zal niet gaan anders verhongerd hij.

Windows 7 zal prima zijn. Hij heeft nog een aparte laptop met 7 dus daar weet hij zich wel in te vinden.

Het word dan een hele klus dat overzetten.

Laatst bewerkt:
Ach, de chipset hoeft maar even wat af te wijken en je zit aan een nieuwe installatie vast en dan zul je ook de programma's opnieuw moeten installeren.
En je dient dan een Windows 7 aan te schaffen en weten wat je moet doen in de bios van de nieuwe aio, die zal wel een UEFI hebben.

We hebben nog een Win7 liggen dus dat is geen probleem. Maar theoretisch gezien zou het mogelijk moeten zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan