Air: 13" 128 of 256 GB?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tiramisuus

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2010
Hoi,
Ik overweeg om een MacBook Air te kopen, maar twijfel tussen de 128 GB flash-opslag en die van 256 GB. (http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/family/macbook_air/select?mco=MjMzOTQ4NzI)
Beide hebben ze standaard 4 GB geheugen.
Nu weet ik niet zoveel van computers af.
Waarin merk je het verschil tussen 128 of 256 GB?

Wat ik van plan ben met de Mac is om er schooldingen op te doen, en ik wil een eigen website bouwen via CMS (Joomla/Drupal oid).

Dus wat is handig?

wacht ff, begrijp ik je goed? je hebt niet veel verstand van pc's en gaat een website maken...

ff to the point:
zelf ben ik die-hard anti mac en windows fan, maar zover ik de specs kan zien is dat toch gewoon hetzelfde als ze bij een pc de hdd noemen: gebruikers afhankelijk dus, download je veel, wat voor website is dat (websites nemen ook geheugen in).
Kortom maakt het volgens mij gewoon uit wanneer je hdd vol is!

PS: je hoeft hier niet op in te gaan, maar ik heb nooit begrepen waarom je een mac zou kopen die 5 keer duurder is en 5 keer slechter als je ook een windows kan kopen? op een windows pc kan je ook osX zetten (al kost dat enige moeite)

Hoi, bedankt voor je reactie. En ja.. :) het klinkt gek, ik heb niet veel verstand van computerzaken maar wil inderdaad een website gaan maken. Juist om mezelf erin te verdiepen en t lijkt me ook wel een soort leuke hobby, in ieder geval om te proberen :). En daarom wil ik dus een nieuwe laptop, want die ik nu heb is super traag en oud.

En ben je naar mijn aanleiding al tot een keuze gekomen?

En 1 ding:
als je een websites gaat maken (zoals ik al een paar jaar doe), raad ik je aan GEEN mac te nemen in verband met compatibieliteit van verschillende programma's in combinatie met de server-programma's, zoals FTP-clients, of de localhost van windows.
Als een localhost überhaupt mogelijk is onder mac, zal je er nauwelijks tuts over vinden

dit vervalt echter geheel als het je puur om het grafische doel van websites gaat, wat ik hierboven heb uitlegt gaat alleen op als je ECHT websites gaat maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan