Airlive WIAS 1200G / 3200N : onstabiel netwerk !

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaPremium

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2012
Voor een hotel heb ik volgend netwerk geïnstalleerd :

Oorspronkelijk gebaseerd op Airlive WIAS 1200G, nu aan het testen met Airlive 3200N ... voorlopig zonder enige verbetering.

Waarom Airlive WIAS ? Authentificatie van de gebruiker vereist (login screen). "Gratis Internet" / "Betalend internet" / "Personeel"

Opstelling 1 :

Modem (Telenet/Fibernet) - Airlive WIAS - 16poort Switch (TP link) - verschillende Routers (TP -link) geconfigureerd zonder afzonderlijke DHCP (om ze als access points te laten werken)

Authentificatie werkt naar behoren, maar netwerk is zeer onstabiel (2-3 x per week resetten, omdat het ergens vastloopt).

Omwille van de onstabiliteit een andere configuratie geprobeerd :

Opstelling 2 :

Modem (Telenet/Fibernet) - Airlive WIAS - 16poort Switch (TP link) - verschillende Routers (TP -link) geconfigureerd MET afzonderlijke LAN-IP / DHCP-Range.

Netwerk lijkt op deze manier stabieler, maar nu zijn er problemen met de authentificatie van de gebruikers.

=> De eerste gebruiker die zich wil aanmelden krijgt effectief het nodige login screen.
Maar alle gebruikers die hierna op via dezelfde router willen aanmelden, hebben toegang tot het netwerk zonder loginscreen.
Automatisch aangemeld op de account van de eerste gebruiker (?)

Probeer nu al weken dit probleem op te lossen, zonder resultaat.

Iemand die het WIAS principe kent ?

Hoop dat ik hier voor eens en altijd de oplossing kan vinden ...

Voor een hotel heb ik volgend netwerk geïnstalleerd :

Oorspronkelijk gebaseerd op Airlive WIAS 1200G, nu aan het testen met Airlive 3200N ... voorlopig zonder enige verbetering.

Waarom Airlive WIAS ? Authentificatie van de gebruiker vereist (login screen). "Gratis Internet" / "Betalend internet" / "Personeel"

Opstelling 1 :

Modem (Telenet/Fibernet) - Airlive WIAS - 16poort Switch (TP link) - verschillende Routers (TP -link) geconfigureerd zonder afzonderlijke DHCP (om ze als access points te laten werken)

Authentificatie werkt naar behoren, maar netwerk is zeer onstabiel (2-3 x per week resetten, omdat het ergens vastloopt).

Omwille van de onstabiliteit een andere configuratie geprobeerd :

Opstelling 2 :

Modem (Telenet/Fibernet) - Airlive WIAS - 16poort Switch (TP link) - verschillende Routers (TP -link) geconfigureerd MET afzonderlijke LAN-IP / DHCP-Range.

Netwerk lijkt op deze manier stabieler, maar nu zijn er problemen met de authentificatie van de gebruikers.

=> De eerste gebruiker die zich wil aanmelden krijgt effectief het nodige login screen.
Maar alle gebruikers die hierna op via dezelfde router willen aanmelden, hebben toegang tot het netwerk zonder loginscreen.
Automatisch aangemeld op de account van de eerste gebruiker (?)

Probeer nu al weken dit probleem op te lossen, zonder resultaat.

Iemand die het WIAS principe kent ?

Hoop dat ik hier voor eens en altijd de oplossing kan vinden ...

Beste DaPremium,

Wat wil je van het WIAS principe weten?

Wat ik mij afvraag is het volgende:
Is je modem echt een straight Fiber RJ45 modem met bridge functionaliteit? En wordt je aansluiting op ethernet aangeboden? Of is het een PPP router met 4 ethernet poorten?
Is het een echt modem laat dan de WIAS de PPP connectie opbouwen en gebruik uitsluitend wifi access points ipv wireless routers. Je hoeft geen aparte IP segmenten met
allerlei routers te maken je zet gewoon client isolation aan in de WIAS.

Het gebruik van routers achter een secure gateway is vragen om moeilijkheden. Waarom gebruik je geen gewone simpele access points zonder router functionaliteit achter de WIAS?
De WIAS heeft beperkt geheugen voor alle NAT routetabellen die moeten worden bijgehouden voor de verschillende routers. Mogelijk zit hier ergens je probleem en is de firmware van de
WIAS niet in staat alles goed te verwerken en onstaat er regelmatig een stack overflow op het geheugen waardoor alles 'freezed' en je moet resetten.
Je kunt overigens in de WIAS een automatisch ingestelde reboot aanzetten. We3llicht is dat een oplossing.

Groeten,

Johan
Airlive verkoopunt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan