robbie44nl
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 14 apr 2008
Ik heb thuis een aiwa AD-F660 cassettedeck, wat een aantal jaren niet is gebruikt.
Toen ik deze van plan was weer te gebruiken, waren de aandrijfriemen aan pulp.
Deze dus vervangen door mooie nieuwe.
Nu werkt alles, alleen: De capstanmotor draait niet. Bij inleggen cassette hoor je een dubbele klik
te horen, dat de tape op spanning wordt gebracht. Gebeurt dus niet meer. Heen- en terugspoelen werkt wel.
Tevens gaan de koppen en aandrukrollen niet meer op en neer bij play en stop drukken.
Dit alles hangt ook samen met het wel of niet draaien van de capstanmotor,
want deze drijft alles aan en heeft ook te maken met bediening koppen heeh en terug.
Iemand enig idee wat deze storing kan zijn? Alle switches in het cassettevak zijn goed.
Ik ben ook al op zoek geweest naar een service manual, maar dat valt ook erg tegen.
Iemand een suggestie of wat anders? Hellep!!
Toen ik deze van plan was weer te gebruiken, waren de aandrijfriemen aan pulp.
Deze dus vervangen door mooie nieuwe.
Nu werkt alles, alleen: De capstanmotor draait niet. Bij inleggen cassette hoor je een dubbele klik
te horen, dat de tape op spanning wordt gebracht. Gebeurt dus niet meer. Heen- en terugspoelen werkt wel.
Tevens gaan de koppen en aandrukrollen niet meer op en neer bij play en stop drukken.
Dit alles hangt ook samen met het wel of niet draaien van de capstanmotor,
want deze drijft alles aan en heeft ook te maken met bediening koppen heeh en terug.
Iemand enig idee wat deze storing kan zijn? Alle switches in het cassettevak zijn goed.
Ik ben ook al op zoek geweest naar een service manual, maar dat valt ook erg tegen.
Iemand een suggestie of wat anders? Hellep!!