AJAX call toevoegen in PHP mvc

Status
Niet open voor verdere reacties.

geenID

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2009
Hallo allemaal,

Ik maak gebruik van het vrij simpele KissMVC framework (kissmvc.com).
Nu heb ik een AJAX call nodig, die moet een functie genaamd "registeren" aanroepen. Deze functie staat in de 'Model'-map, in het bestand "Account.php".
Dus even een voorbeeld:

In de map controller staat: register.php
Code:
<?php

$accountClass = new Account();

?>

In de map 'model' staat: Account.php
Code:
<?php

class Account extends Model
{

public function register() 
    	{
    	    // code hier...
	}
}

?>

En in de map 'View' wordt de AJAX call gemaakt.
Code:
    jQuery.ajax(
		{
			type: "POST",
			url: 'controller/register.php",
			data:
			{
				user_name: reg_username,
			},
			success: function(ret)
			{

}
		});

Op de één of andere manier geeft hij een error in het bestand 'register.php' dat de class 'Account' niet bestaat. Waarschijnlijk omdat het dus via een AJAX call gaat.

Weet iemand hoe ik een AJAX call kan uitvoeren in dit MVC framework? Je kan een kopie van hun website downloaden om een voorbeeld te krijgen van hoe het framework werkt.

Laatst bewerkt:
Maak je gebruik van autoload? Zo niet, dan dien je het bestand waarin de klasse gedeclareerd wordt d.m.v. "require_once" in te laden.

Hetzelfde geldt voor het extenden van de Model klasse, ook die zal binnen het Account model ingeladen moeten worden.

Ja, ik maak gebruik van autoload.

Code:
function __autoload($classname)
{ 
	$a = $classname[0];
    if ($a >= 'A' && $a <= 'Z')
    {
        require_once(APP_PATH . 'model/' . $classname . '.php');
    }
    else
    {
        require_once(APP_PATH . 'helpers/' . $classname . '.php');
    }
}

Misschien klinkt het wat verwarrend wat ik wil doen, maar het komt er op neer dan ik een AJAX call wil gebruiken in het KissMVC framework.

Zo verwarrend klinkt het niet hoor, ik vraag mij alleen af of je autoloading dan wel goed gaat.

Wat gebeurd er wanneer je de pagina rechtstreeks opvraagt? Krijg je dan dezelfde melding?

Daarnaast ben ik benieuwd wat er gebeurd wanneer je wel een require_once() binnen register.php plaatst :)

Het probleem is opgelost, het had inderdaad met de autoloading te maken. Bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan