Ajax probleem wie kan helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

webdame

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
Berichten
8
Ik ben bezig met het ontwikkelen van de nieuwe Euroglot website. Nu heb ik een probleem met de webshop. Deze bestaat uit een product, waarbij het aantal talen kan worden aangevinkt. Per aangevinkte taal wordt verandert de prijs. Dit systeempje is gemaakt met AJAX. Alleen nu het volgende probleem, alles werkt zoals het moet. Maar zodra je een taal aanklikt verspringt heel irritant het scherm. Hieronder de link zodat men het zelf kan ervaren.

http://www.euroglot.nl/index1.php?pagina=catalogus#1

Iemand hier ervaring mee en weet hoe dit op te lossen is?
 
elke keer als je ergens op drukt, submit je een form:
[JS]onclick="Javascript:document.bestelform_2.submit()"[/JS]
, en een form submitten betekent dat je de pagina refreshed. Dat is dus juist niet de bedoeling.


Dit systeempje is gemaakt met AJAX.

err, ohja? Ik kan niets vinden. Mischien moet je even wat duidelijker zijn, want in je broncode kan ik geen ajax vinden.
 
elke keer als je ergens op drukt, submit je een form:
[JS]onclick="Javascript:document.bestelform_2.submit()"[/JS]
, en een form submitten betekent dat je de pagina refreshed. Dat is dus juist niet de bedoeling.




err, ohja? Ik kan niets vinden. Mischien moet je even wat duidelijker zijn, want in je broncode kan ik geen ajax vinden.


Bedankt voor je antwoord. Nou het is mij verteld dat er gebruik is gemaakt van AJAX.

Maar dat stukje Javascript wat je daar gekopieerd hebt, is volgens jou niet goed. Het is inderdaad de bedoeling dat het het form gesubmit (er dus op bestel wordt gedrukt) wanneer de talen aangekruisd zijn. Alleen het is dus wel de bedoeling dat per taal, de prijs wordt opgeteld. In die zin lijkt het dus wel nodig dat de pagina gefreshed wordt. Of is daar een andere techniek voor die je kunt gebruiken



Ik zal eens kijken wat ik op de server over AJAX kan vinden
 
Laatst bewerkt:
Daar is zeker geen ajax voor nodig. Met wat simpele javascript moet je er wel kunnen komen...


Als je wilt kan ik wel even een klein voorbeeldje in elkaar knutselen.
 
Als je dat zou willen doen heel graag! Daar zou ik ontzettend mee geholpen zijn. Heb je daar nog bepaalde informatie voor nodig?
 
nee hoor, het idee zit zo:

Met javascript kan je, omdat het op de client zijn computer draait, allemaal leuke dingen doen. Zoals dynamisch waardes toevoegen, etcetera.

Met een onclick-property van een element wordt een bepaalde javascript code uitgevoerd als er op het geval geklikt wordt.

samengevat, bekijk het voorbeeld eens:
HTML:
&euro;<span id='groep_1'>0</span>
<input type="radio" onclick="doeDingen(this, 'pakket1', 30);">
<input type="radio" onclick="doeDingen(this, 'pakket1', 20);">

<br />

&euro;<span id='iets_anders'>0</span>
<input type="radio" onclick="doeDingen(this, 'pakket2', 120);">
<input type="radio" onclick="doeDingen(this, 'pakket2', 120);">
[JS]function doeDingen(klikElement,groep,waarde)
{
var grIDHandle; //hier slaan we de groep-id-handle in op

switch(groep)
{
case 'pakket1':
grIDHandle = "groep_1";
break;

case 'pakket2':
grIDHandle = "iets_anders";
break;

}

//maak er ook daadwerkelijk een handle van:
grIDHandle = document.getElementById(grIDHandle);

//nu gaan we eens kijken of er geklikt is (aan of uit...)
if(klikElement.checked == true)
{
//jup, ga maar toevoegen
grIDHandle.innerHTML = parseInt(grIDHandle.innerHTML) + waarde;
}else{
//nope, haal het weer weg!
grIDHandle.innerHTML = parseInt(grIDHandle.innerHTML) - waarde;
}

}
[/JS]

Als je nu op 1 van de 4 checkboxen klikt, gaat t bedrag omhoog. Als je m weer uitklikt, gaat t weer naar beneden. Zoals je ziet zijn er 2 'groepen', maar dat kunnen er meer zijn. Overgens is deze code niet echt charmant, maar het werkt.


:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan