Ajax verzenden d.m.v. Javascript

Status
Niet open voor verdere reacties.

bryandebaar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2014
Berichten
4
Hallo,

Toch ook even op dit forum proberen, deze topic heb ik ook al lopen bij phphulphttp://www.phphulp.nl/php/forum/javascript/1/

Beste forumgebruikers,


Wij werken in een programma met onze webshop, het programma Logivert 6.
Hierin is het mogelijk om extra pagina's te publiceren. (Informatie, contact etc.)

Nu heb ik zelf een klantenservice gemaakt d.m.v. een tab menu met Javascript.
Hierin heb ik 1 tabblad met een contactformulier.

Na wat testen te hebben gedaan werkt alles behalve mijn contactformulier.
Helaas weigert het programma om php scripts te publiceren.
Javascript word wel geaccepteerd, Het tabmenu werkt prima!

Is het nu mogelijk om mijn ajax via javascript te verzenden op een of andere manier, misschien met statische variable en aan te sturen met _gaq.push?

Hopende op een gunstig antwoord :)

Gr. Bryan de Baar
 
Nee, dat is echt onmogelijk.

Je wilt een AJAX actie uitvoeren, dit wil zeggen, een aanroep van PHP vanuit Javascript.
Java is clientside, werkt dus op de PC van de bezoeker, PHP is serverside, dit draait dus op de server.

Je kunt met Javascript geen acties op de server uitvoeren, daar heb je altijd een serverside script (bv. PHP) voor nodig.
 
Beste Bryan,

Zoals in de andere post gezegd is het onmogelijk om mail vanaf de server te versturen zonder server side script.
Is het zo dat de server geen PHP of andere serverside talen uit kan voeren?
In dat geval zou je op een andere server je PHP bestand kunnen zetten en met AJAX het formulier daar heen posten. Houdt er wel rekening mee dat je dan Cross Origin Resource Sharing moet instellen. Voor een uitgebreide uitleg over CORS (in het engels) kun je hier terecht: http://enable-cors.org/

Als de server wel PHP scripts ondersteund zou je deze gewoon los van de applicatie kunnen zetten en daar heen posten met behulp van AJAX, het voordeel daarvan is dat je dan niet te maken hebt met CORS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan