"ajuto" hulp gevraagd om de zooi van m'n computer af te halen, oa de startpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.van.tilburg

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2004
Ik heb sinds een week een breedbandverbinding. leuk want nu kon ik eens een mp3 tje ownloaden.. De lol was er snel vanaf want sindsdien blijft er maar een bulk zooi op de computer staan die ik er maar niet (of niet lang) vanaf krijg.
ik heb al geprobeert;
- update norton en al een paar keer een volledige scan;
- Ad aware op de pc geinstalleerd, update en voll.scan
- Spyware scanner eropgezet,update
- Spyware guard
- Spybot geinstalleerd
- Spyware blaster geinstalleerd
- een of andere shredder (C&W of zo) geprobeert
- Een house visit virusscan gedaan
- Google werkbalk met add blokker

Ik werk met windows XP professional

Dat een paar keer, ook achter elkaar
problemen;
eerst de bridge.dll--->die zie ik nu niet meer
vervolgens extra zoekmachines-->zijn nu ook weg
maar..
mijn startpagina begint telkens weer met nowonline.. als startpagina, krijg ik niet weg. bij internetopties aangepast, bij msconfig vnk weggehaald. Ook al in het register deze verwijderd dacht ik)
de antiSpyware geeft nu soms ook netjes de melding dat ie de startpagina wil wijzigen.. pak ik de oude waarde.. vervolgens vraagt ie t nog eens of ik deze wil wijzigen van nowonline !!? naar ... en daar staat niets.

In het laatste tabblad van msconfig staan nu ook wel zo veel programmas waarvan ik een 3e ken maar niet weet welke wegkunnen..

Kan iemand eens meeloeren met mij hoe ik dit het beste kan aanpakken???
Tegenwoordig zit ik niet meer te surfen maar alleen maar te proberen de zooi eraf te krijgen...

Alvast bedankt voor het lezen,

gr Raymond van Tilburg:(

Welkom!

Plaats een HijackThis log op het forum

Dat doe je door naar de volgende pagina te gaan: Helpmij tegen spywareoffensief deel 5

Op deze pagina moet je de eerste post goed doorlezen, als je de instructies uitgevoerd hebt die daar staan en je je log gereed hebt, moet je op ”Reageer op Bericht” drukken. Nu kun je je log plakken en er zal zo spoedig mogelijk naar gekeken woorden door de spyware-experts!

Plaats je log dus in datzelfde onderwerp en open niet zelf weer een nieuwe!!!

Windows Update al eens gedaan? (IE/extra/Windows Update)

Laatst bewerkt:
Welkom op helpmij

Lees dit maar eens goed door en doe precies wat daar staat.

Zo, ik heb Spybot gebruikt (de reactie van Puppie gebruikt ). laatste versie. vervolgens Hijack This en dit is mijn log geworden:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 18:18:35, on 12-6-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Toch beter de aanwijzingen volgen. Daar wordt goed uitgelegt waar je je logfile moet plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan