Akamaitechnologies Phishing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerard2006

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2006
Wie kan me AUB helpen om akamaitechnologies van mijn computer te verwijderen?
Ik wordt gek van die phishing gangsters.

Ja, ik weet dat er mensen zijn die proberen iedereen wijs te maken dat het hier gaat om een onschuldig fenomeen, maar dat is absoluut niet waar!!
Het is duidelijk phising wat ze doen. Kijk maar eens in de berichten die er in Amerika over geschreven worden.
Ze controleren wat er op je computer gebeurt en geven dat door aan.... nou ja vul dat zelf maar in.
Één ding is echter zeker en dat is dat ze onder één hoedje spelen met Microsoft.

Maar het belangrijkste is: Wie weet hoe ik daar vanaf kan komen?
Want het zijn soms wel 6 lijnen (of meer) die rechtstreeks in verbinding staan vanaf mijn computer naar akamaitechnologies.
Buiten dat het spionnen zijn nemen ze ook een groot stuk van mijn Internetbandbreedte in beslag.

Help Help Help.

spionnen, onder een hoedje met Microsoft....:confused:

Maar, heb je een firewall geinstalleerd?
Daarmee kan je aardig goed je netwerkverkeer regelen.
Welke poorten staan open?
Installeer anders als je geeen firewall hebt ZoneAlarm Free.

Firewall

Beste Michael,
Maar natuurlijk heb ik al mijn systemen draaien onder ZoneLabs Suite en wel zo strak mogelijk ingesteld.
Maar het probleem is dat geen enkele (want ik heb natuurlijk ook andere Firewalls uitgeprobeerd) Firewall die akamai gangsters tegenhoudt.
Dat komt namelijk omdat Microsoft zelf de gaten open laat (en houdt) voor die akamai spionnen.
Dáár ligt hem nu net de kneep.
Je kunt ook alleen maar zien dat ze er in zitten doordat je systeem veel trager wordt en wanneer je dan kijkt in het DOSvenster (via CMD) dan zie je dat ze er in zitten. Maarals je er één met ZoneLabs afblokt dan komt hij gelijk (dankzij de gaten van Microsoft) weer met aan ander IP nummer weer terug.
Ik heb eens geprobeerd om al die IPnummers af te blokken maar na 50 stuks ben ik maar gestopt omdat er op die manier geen beginnen aan is!
Het beroerde is dat de meeste systeembeheerders niet regelmatig controleren welke connections met hun systemen continu zijn "Established"!!
Daarom en omdat er schijnbaar niets tegen te doen valt, houdt men deze schandelijke inbreuken op de privacy door Microsoft in samenwerking met het anti 9-11 team in Amerika. Maar dan ook van ALLE computers over de hele wereld die met een Microsoft O.S zijn uitgerust.
Hoezo BIG BROTHER is watching you!!!

Toch weet ik dat er een mogelijkheid moet zijn om er van af te kunnen komen omdat dit op de Amerikaanse Fora druk besproken wordt en er worden daar allemaal mogelijkheden aangedragen (waarvan ik er een aantal heb uitgeprobeerd). Maar tot nu toe allemaal zonder succes.

Belangrijk detail is wel dat ik er al een aantal keren openlijk over heb gesproken en Microsoft van deze illegale praktijken heb beschuldigd. Doch daar komt van die zijde GEEN enkele reactie!!

Toch moeten er, ook in Nederland, mensen zijn die ons tegen van Microsoft spionage praktijken kunnen verlossen.

Gerard

Laatst bewerkt:
Ja....

( En eventueel kan je nog scannen met AVG Anti-Spyware of een Hijackthislogje maken )

HijackThis is eveneens blind voor het probleem

En een Hijackthis log laten nakijken door experts?
Vermeld daar ook je probleem erbij.

1.
Bedankt voor je reactie Crash,
maar ik had reeds vermeld dat ik gisteren nog HijackThis heb laten controleren, maar dat ook dat programma het probleem NIET herkent. Dus een HijackThis log opsturen waarin het probleem niet voorkomt heeft mijns inziens niet zoveel zin. Omdat het uitsluitend te herkennen is wanneer men een DOSvenster opent en daar het commando "Netstat" ingeeft. Dan ziet men waarmee de eigen machine allemaal in verbinding staat.

2.
Ik wil het probleem ook daar graag vermelden en misschien weet men daar raad.

Overigens vind ik het uitermate vreemd dat men hier in Europa de struisvogelpolitiek toepast onder het motto, "Als ik er niets over zeg dan bestaat het probleem ook niet!"
Of is men bang voor een diplomatieke rel met het Amerika van de hr. Bush?
Want van die meneer weten we gewoon dat hij de wereld (inclusief zijn eigen Amerika) voorliegt en bedriegt om zijn (waan)zin door te drammen. Getuige de Irak oorlog en nog een paar van die fraaie staaltjes van onbetrouwbaarheid zoals (tot 2 keer toe) verkiezings fraude te plegen om aan de macht te komen.

Misschien ziet iemand anders wel wat in je logje, dus ik zou het gewoon doen.
Wie weet heb je toch wat over het hoofd gezien

En ik ben ook geen fan de VS op dit moment en al helemaal niet van Bush (:evil:) , maar je weet niet zeker of hij de verkiezingen niet/wel eerlijk speelt.
Het is allemaal maar gokken, je weet niet veel zeker.

logje van HijackThis

Michael zei:
Misschien ziet iemand anders wel wat in je logje, dus ik zou het gewoon doen.
Wie weet heb je toch wat over het hoofd gezien.

Nou Michael ik weet dat je het goed bedoeld hoor, maar ik zou het bijzonder knap vinden wanneer iemand iets kan zeggen over een HijackThis-Logje waarin het probleem niet eens voorkomt.
Nogmaals het is uitsluitend te constateren wanneer men met het commando "CMD" naar het DOS venster gaat en daar het (DOS)commando "netstat" intikt.
Dan verschijnt er een lijstje (of lijst) met alle verbindingen naar binnen (het eigen netwerk) en de verbindingen die rechtstreeks met IPnummers van buiten gemaakt zijn.
Daarbij heb je dus, mijns inziens helaas, aan het programma HijackThis dus helemaal niets omdat die uitsluitend het Windows operatingsysteem doorlicht.
Enige jaren terug viel de Bush(CIA) administration Bill Gates en Microsoft op alle fronten aan om maar controle over zijn imperium te kunnen krijgen. Heel veel rechtzaken en dergelijke. Veel ophef enz. enz.!
Doch ineens hoorde je niets meer. Bill Gates trad officieel af omdat hij zich niet kon verenigen met die praktijken en het werd daarna akelig stil rondom de controverse Bush(CIA) en Microsoft. Alsof die er NOOIT geweest was!
Maar juist rond die tijd werd akamaitechnologies (in combinatie met Microsoft) opgericht. Precies die tent waar we nu met z'n allen door worden geinfiltreerd.
Met als verontschuldiging de ramp op 9-11.
Laat men daar in Nederland maar eens over na denken! Want ik denk dat er weinig computers zijn die nog NIET zijn geinfiltreerd en helemaal van mensen die in het openbare-, zaken- en/of politieke leven iets hebben in te brengen.
Dáárom wil ik van die spionnen af!!!!
Want datgene wat de KGB en de STASI altijd gewild hebben heeft de CIA nu voor elkaar!
Toegang tot alle computers over de hele wereld waarop een Microsoft Windows (hoe treffend gekozen naam) staat geinstalleerd.

Maar ik vind dat wat wij in Nederland op onze computers hebben staan, dat gaat NIEMAND iets aan! Ohja en dan komen ze natuurlijk met die drogredenering van "Wie niets te verbergen heeft heeft er ook geen last van!" Maar dàt is voorbijschieten aan het doel en proberen om de tegenstanders het woord te ontnemen.
Wij hebben de wet op de privacy zoals dat zo mooi heet in Nederland. Alleen jammer dat de jurisdictie bij de grens ophoudt want anderen trekken zich daar namelijk helemaal niets maar dan ook NIETS van aan!

Dit is het laatste wat ik er hier over zeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan