• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aktualiseren van verwijzingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramblor

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2004
Ik heb een werkmap met +/- 50 bladen. Van deze 50 bladen zijn er 2 zichtbaar en de rest is verborgen. In de verborgen bladen staan prijsgegevens, looptijden etc.. Verder staan in de verborgen bladen VERT.ZOEKEN formules en verwijzingen naar cellen in andere bladen van dezelfde werkmap.

De 2 zichtbare bladen zijn voor invoer van gegevens. Deze gegevens worden door verwijzingen overgenomen in de verborgen bladen en daar wordt dmv VERT.ZOEKEN de gewenste prijs en looptijd opgezocht.

Eenvoudig voorbeeld:
blad A = invoer data en weergave prijzen (zichtbaar)
blad B = prijsgevens (verborgen)
blad C = verwijzingen naar de data in "blad A" + VERT.ZOEKEN formules (verborgen)

Zodra data in "blad A" wordt ingevoerd, wordt deze data door verwijzingen in "blad C" overgenomen. Met deze overgenomen data wordt nu dmv VERT.ZOEKEN in "blad C" de passende prijs uit "blad B" erbij gezocht en teruggeven naar "blad A"

Alles schijnt perfect te werken. De formules kloppen allemaal en alle macros doen het. :thumb:
Nu loop ik alleen keihard tegen het volgende probleem aan:

Zodra ik meermaals wat heb ingevoerd op "blad A" in dezelfde cel(len), wordt de nieuwe invoer niet meer door de verwijzingen in "blad C" overgenomen. Ik verander dus een waarde in "blad A" die regelrecht door een "= verwijzing" in "blad C" zou moeten komen te staan, maar waar in "blad C" doodleuk de oude waarde blijft staan, die inmiddels is overschreven in "blad A". :eek:

Zodra ik de cel met de verwijzing in "blad C" met F2 aktiveer en een enter geef, wordt de waarde ineens wel geaktualiseerd en staat hier ineens de nieuwe invoer uit "blad A". :8-0:

Is dit een bekend probleem? Hoe kan ik dit oplossen?

Groetjes,

Chris :confused:

Kijk eens in het menu Extra-Opties en dan tab Berekenen.
Staat dit op Handmatig,zet het dan op Automatisch.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat een worksheet_change macro is. :o

In de verborgen bladen van mijn werkmap staan een aantal templates / reports, die aan hand van de ingevoerde data automatisch worden ingevuld (dmv verwijzingen). De macros maken de verborgen bladen zichtbaar, maken een kopie hiervan binnen de werkmap, kopieren de waarden van het orgineel naar de kopie, en verplaatst de kopie naar een nieuwe map, waarna het orgineel weer verborgen wordt. Op deze wijze houd ik reports over met waarden ipv formules en verwijzingen.

Alle macros doen eigenlijk niet meer dan blad zichtbaar maken, blad kopieren, waarden kopieren, blad verplaatsen en verbergen.

Gr.

Chris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan